ورق

جنگ تجاری میان چین و ایالات متحده آمریکا طی ماه‌های اخیر تاثیر خود را بیش از پیش در اقتصاد این کشورها نشان می‌دهد. کما اینکه شاهد افت شدید قیمت و بی رونقی بازار کامودیتی‌ها در چین بوده‌ایم. قیمت ورق سرد فولادی چین نیز طی یک ماه اخیر، افت بسیاری را تجربه کرده است. تنها امیدواری به کاهش تنش‌ها و امکان توافق میان ۲ کشور یاد شده، در روزهای پایانی ماه ژوئن، رونق مجددی را به این بازار بخشیده است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از فلزات آنلاین، قیمت ورق سرد فولادی چین نیز طی یک ماه اخیر، افت بسیاری را تجربه کرده است. قیمت این محصول فولادی از اوایل ماه آوریل در یک روند نزولی قرار گرفته است؛ هر چند در این مدت نوساناتی هم داشته و در مواردی شاهد رشد هم بوده‌ایم.

این محصول در ابتدای ماه ژوئن با قیمت ۴،۱۰۰ یوآن بر تن فروش رفت. در انتهای این هفته، قیمت هر تن محصول مورد بحث به ۱،۰۸۰ یوآن کاهش یافت. در اواسط هفته دوم ماه ژوئن شاهد رشد مجدد قیمت ورق سرد تا ۴،۱۰۰ یوآن بر تن بودیم، اما مجددا قیمت آن در روز پایانی هفته دوم به ۴،۰۸۰ یوآن بر تن کاهش یافت.

صندوق بین‌المللی پول در هفته نخست ماه ژوئن اعلام کرد، رشد اقتصاد چین از ۶.۶ درصد در سال ۲۰۱۸ به ۶.۲ درصد در سال ۲۰۱۹ کاهش خواهد یافت. بنابراین می‌توان این طور نتیجه گرفت که جنگ تجاری میان ایالات متحده و چین، تاثیر منفی بر بازار چین گذاشته است. قیمت ورق سرد فولادی نیز از این اثرات منفی بی‌نصیب نماند؛ کما اینکه شاهد روند نزولی قیمت بودیم.

روند نزولی قیمت ورق سرد در هفته سوم ماه ژوئن با شدت بیشتری ادامه یافت و تا سطح ۴،۰۵۰ تنزل پیدا کرد و حتی در این سطح برای چندین روز ثابت باقی ماند. گفتنی است در اواسط ماه ژوئن، عملکرد اقتصادی چین منتشر شد. بنا بر آمار منتشر شده می‌توان گفت شاخص رشد سرمایه‌گذاری چین در ماه مِی به ۵.۶ درصد رسید که این رقم ضعیف‌ترین عملکرد ۸ ماهه چین بوده است. همچنین شاخص رشد تولیدات صنعتی این کشور نیز به ۵ درصد رسید که این رقم نیز، ضعیف‌ترین عملکرد اقتصادی چین طی ۱۷ سال گذشته بود. در واقع باید اذعان کرد جنگ تجاری در حال اثرگذاری بر رشد اقتصادی کشورها و دنیا است.

ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده در هجدهم این ماه اعلام کرد با رئیس جمهور چین، مذاکره تلفنی داشته است. خبر مذاکره تجاری مجدد آمریکا و چین، امید به کاهش تنش میان ۲ کشور را افزود. در تاریخ ۲۶ ژوئن نیز وزیر دارایی آمریکا اعلام کرد مذاکرات تجاری میان ۲ کشور تا ۹۰ درصد تکمیل شده است. در نتیجه شاهد رشد مجدد قیمت‌ها در هفته پایانی ماه بودیم؛ به‌طوری که در روز نخست هفته پایانی، ورق سرد با قیمت ۴،۱۰۰ یوآن به‌ازای هر تن فروش رفت ولی قیمت آن در ۲۷ ژوئن به ۴،۱۷۰ یوآن به‌ازای هر تن افزایش یافت که بالاترین قیمت فروش از ابتدای ماه تاکنون بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها