فولاد

تنش‌های تجاری میان چین و ایالات متحده را باید اثرگذارترین عامل در بازار میلگرد چین طی ماه‌های اخیر دانست. این تنش‌ها تاثیری منفی بر بازار این کشور داشت؛ تا جایی که حتی مشوق‌های اعمال شده از سوی دولت این کشور نیز نتوانست تاثیر مثبت و به‌سزایی بر بازار این کشور داشته باشد. البته از اواخر ماه ژوئن و با ایجاد امیدی تازه به بهبود روابط ۲ کشور، بازار میلگرد در چین، رونق تازه‌ای یافته است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از فلزات آنلاین، قیمت این محصول فولادی از ابتدای ماه می در یک روند نزولی قرار گرفت؛ ولی در ماه ژوئن موفق شد بخشی از افت قیمتی خود را بازیابی کند. قیمت و موجودی میلگرد چین از ابتدای ماه آوریل ۲۰۱۹ تا انتهای ژوئن ۲۰۱۹ نشان می‌دهد که روند منفی قیمت در ماه ژوئن هم ادامه داشت؛ هر چند از نیمه این ماه تغییراتی در روند رو به کاهش آن ایجاد شد. این محصول فولادی در روز نخست کاری ماه ژوئن یعنی سومین روز از این ماه با قیمت ۴۸۳ دلار به‌ازای هر تن فروش رفت. روند نزولی قیمت در هفته نخست ماه ژوئن ادامه داشت و میلگرد چین در پایان هفته با قیمت ۴۶۷ دلار به‌ازای هر تن فروش رفت. گفتنی است موجودی انبارها در این هفته ثابت بود.

در روز ابتدایی هفته دوم این ماه، موجودی قابل فروش انبارها نزولی شد و زمینه رشد نزدیک به ۲ دلاری را در هر تن میلگرد فراهم آورد. از ۱۱ ژوئن روند رو به رشد قیمت میلگرد شدت یافت؛ تا جایی که این محصول در روز دوازدهم این ماه با قیمت ۴۸۱ دلار به فروش رفت. گفتنی است دولت چین در دهم ژوئن اعلام کرد اجرای پروژه‌های زیرساختی را تسریع می‌کند. همین موضوع را باید علت اصلی بازگشت به روند مثبت قیمت‌ها دانست. البته این روند مثبت دوام چندانی نیافت. در انتهای هفته دوم و در تاریخ ۱۴ ژوئن این محصول با قیمت ۴۷۶ دلار در هر تن فروش رفت. این روند کاهشی تا اواسط هفته سوم ماه باقی بود. در واقع باید اذعان کرد، محرک‌های یاد شده همچنان برای ایجاد تحرک در اقتصاد چین کافی نبودند.

از ۲۰ ژوئن قیمت‌ها افزایشی شدند که تا ۲۷ این ماه نیز ادامه داشت. باید خاطر نشان ساخت موجودی قابل فروش انبارها نیز با شیب کمی رو به کاهش بود. در تاریخ ۱۸ ژوئن ترامپ اعلام کرد با رئیس جمهور چین تلفنی مذاکره کرده و تیم‌های ۲ طرف قبل از دیدار سران ۲ کشور در ژاپن با هم جلساتی برگزار خواهند کرد. این خبر امید به کاهش تنش را افزود. در تاریخ ۲۶ ژوئن نیز وزیر دارایی آمریکا اعلام کرد مذاکرات تجاری ۲ کشور تا ۹۰ درصد تکمیل شده است. در ۲۷ ژوئن نیز رسانه‌ها گزارش کردند چین و ایالات متحده در آستانه دیدار آخر هفته بر سر آتش بس موقت در جنگ تجاری توافق کردند. موارد یاد شده به‌عنوان عوامل اصلی روند رو به رشد بازار میلگرد چین در ۱۰ روز پایانی ماه ژوئن، عمل کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها