ویجای کومار بورس هند

ویجای کومار مدیر ارشد اجرایی و مدیرعامل بورس ملی کالا و قراردادهای مشتقه هند (NCDEX) از برنامه شرکت های دولتی تامین ارزاق و محصولات کشاورزی برای ورود به قراردادهای آتی این بورس خبر داد و از مشارکت فعالانه کشاورزان هندی در بورس کالای این کشور سخن گفت.

به گزارش اختصاصی «کالاخبر»، مدیر ارشد اجرایی و مدیرعامل بورس NCDEX هند در مصاحبه ای با روزنامه Hindu Business Line گفت: "با توجه به نقش راهبردی بورس ملی کالا و قراردادهای مشتقه (NCDEX) در ساماندهی و توسعه بازار محصولات کشاورزی هند، قرار است شرکت های دولتی تامین ارزاق و محصولات کشاورزی با ورود به قراردادهای آتی این بورس با هدف پوشش ریسک، زنجیره فعالان بازار این بورس را تکمیل نمایند." 

ویجای کومار گفت: "ما در حال ترغیب شرکت های بازرگانی دولتی که تامین کالاهای اساسی و غذا را بر عهده دارند هستیم تا وارد گود شوند؛ چراکه این شرکت ها بزرگترین خریداران کالاهای کشاورزی هستند. آنها باید کالا را با قیمت مناسب از کشاورز خریداری نمایند؛ اما پس از تامین کالا می توانند برای مدیریت ریسک بازار وارد قراردادهای بورسی شوند. در همین زمینه به زودی شاهد ورود تعدادی از نام های بزرگ مانند شرکت دولتی تامین مواد غذایی هند (FCI)، فدراسیون ملی بازاریابی تعاونی های کشاورزی (Nafed) و سایر شرکت های دولتی به بورس خواهیم بود".

وی همچنین در مصاحبه دیگری با شبکه CNBC هند درباره خبر صدور مجوز معاملات کالایی برای بورس های اوراق بهادار هند گفت: "ما مخالفتی با ورود این بورس ها به بازار کالایی نداریم. بالعکس معتقدیم ورود این بورس ها بازار را رقابتی تر خواهد کرد. بورس ما دارای سابقه و تجربه ای ۱۴ ساله است و با توجه به حمایت های انجام شده به خوبی کالا و بازارهای کالایی را می شناسیم و شبکه یکپارچه ای از بازار، انبار، معامله گران و کشاورزان در بورس ایجاد شده است. همچنین ما در دادوستد و تحویل کالاهای کشاورزی که بسیار حساس و فسادپذیر هستند، تجربه بزرگی داریم. موضوع بسیار فراتر از صرفا داشتن سامانه های معاملاتی است و مهم تر از آن اکوسیستم انبار و توزیع کالا و اعتماد و اطمینانی است که بورس در بازار ایجاد کرده و کشاورزان، فعالانه در آن مشارکت دارند."

وی تاکید کرد: "اینکه سایر بورس ها هم بخواهند به این عرصه ورود کنند، عموما پدیده مثبتی است؛ چراکه در نگاه کلی، بازارهای کالایی عرصه ای برای ورود و مشارکت سایر فعالان بازار برای ارایه محصولات جدید و توسعه ساختار بازار است. رقابت در این عرصه به بورس ما کمک می کند تا آگاهانه تر، هوشمندانه تر و قوی تر عمل کنیم و خدمات خود را به مشتریان ارتقا بخشیم."

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها