تالار

معامله گر فلزات کارگزاری سی ولکس در گفتگو با «کالاخبر» به بررسی روند معاملات فلزی تالار محصولات صنعتی بورس کالای ایران در روز جاری پرداخت.

خان محمدی با اشاره به اینکه روند معاملات محصولات فولادی و فلزی در بورس متعادل و با ثبات است، به رشد نسبی تقاضای خریداران در پی کاهش قیمت های پایه در بازار اشاره کرد و در گفت و گو با «کالاخبر» اظهار کرد: در جریان معاملات امروز در بازار فیزیکی بورس کالای ایران معامله گران بیش از ۸۳۰۰ تن میلگرد، سبد میلگرد و سبد میلگرد مخلوط و حدود ۲۶۶۰ تن انواع محصولات مسی شامل مس کاتد، مس کم عیار و سولفور مولیبدن را در حالی معامله کردند که با کاهش قیمت های پایه، میزان تقاضا و به تبع آن حجم معاملات نسبت به هفته گذشته با افزایش همراه شد.

وی افزود: در خصوص محصول میلگرد و سبد میلگرد و سبد میلگرد مخلوط به دلیل اینکه قیمت های پایه حدود ۶۰ تا ۷۰ تومان در هر کیلو افت کرد، شاهد رشد نسبی تقاضا و حجم معاملات در مقایسه با هفته گذشته بودیم؛ بطوریکه خریداران در خصوص محصولات شرکت فولاد خراسان با یکدیگر به رقابت پرداختند. اما سایر عرضه ها روی قیمت پایه متقاضی داشت و بخشی از معاملات به مچینگ رفت.

وی علت معامله محصولات فلزی در قیمت های پایه را انتظار برای ثبات قیمت ها و همچنین میزان تقاضا دانست. بطوریکه قیمت پایه میلگرد که براساس نرخ شمش فولادی تعیین می شود، تحت تاثیر افت قیمت شمش فولاد در هفته گذشته، این هفته افت کرد.   

خان محمدی در خصوص انجام معاملات محصولات شرکت ملی صنایع مس ایران در بورس کالا اظهار کرد: ۱۳۰ تن محصول سولفور مولیبدن در حالی در بازار مورد معامله قرار گرفت که این محصول طبق سهمیه های انجمن تولیدکنندگان مولیبدن در اختیار واحدهای تولیدی قرار می گیرد. مس کاتد این مجتمع نیز به دلیل کاهش حدود ۱۰۰۰ تومانی قیمت پایه، با رشد تقاضا مواجه شد و حدود ۱۶۶۰ تن محصول در بازار مورد دادوستد قرار گرفت. این در حالی است که طی معاملات هفته قبل تنها ۴۰ تن از این محصول در بازار معامله شده بود.

وی با بیان اینکه بازار با نوسان طبیعی خود همراه بوده و آرامش بر آن حاکم است، گفت: با وجود اینکه حجم تقاضا در بازار کاهش یافته اما رکود بر معاملات حاکم نشده است و تنها معاملات با حجم کمتری در حال پیگیری است که می توان گفت صنایع پایین دستی و مصرف کننده مواد اولیه با سهولت بیشتر امکان تامین نیاز از طریق بورس کالا را پیدا کرده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها