33449-203977asd.jpg

تازه ترین نظرسنجی کیتکو نشان می دهد در حالی که قیمت طلا نتوانسته است رکورد بی سابقه در ۱۳ ماه گذشته بار دیگر تکرار کند، تحلیلگران اقتصادی و سرمایه گذاران بین المللی نسبت به روند قیمت طلا در کوتاه مدت اختلاف نظر دارند.

 به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، در حالی که اکثر کارشناسان اقتصادی بر این باورند که قیمت طلا در روزهای آینده با کاهش بیشتری روبرو خواهد شد، اما اکثر سرمایه گذاران بین المللی اعلام کرده اند که قیمت طلا طی هفته آتی افزایش خواهد یافت.

بر اساس این گزارش در نظرسنجی آنلاین کیتکو این هفته ۷۴۸ نفر شرکت کرده اند که از این تعداد ۴۹۳ نفر معادل ۶۶ درصد به افزایش قیمت طلا در روزهای آینده رای داده اند. ۱۸۵ نفر معادل ۲۵ درصد نیز اعلام کرده اند که قیمت طلا در روزهای آتی با کاهش همراه خواهد شد و ۷۰ نفر معادل ۹ درصد نیز پیش بینی کرده اند که قیمت طلا در این مدت تغییر چندانی نخواهد داشت.

در نظرسنجی هفته گذشته بیش از ۸۰ درصد شرکت کنندگان اعلام کرده بودند که قیمت طلا با افزایش روبرو می شود.

از ۳۶ کارشناس ارشد اقتصادی نیز ۱۷ نفر در نظرسنجی کیتکو شرکت کرده اند که از این تعداد نیز ۴ نفر معادل ۲۴ درصد اعلام کردند که قیمت طلا در روزهای آینده افزایش خواهد یافت. ۸ کارشناس اقتصادی معادل ۴۷ درصد نیز پیش بینی کردند قیمت طلا در روزهای آینده کاهش می یابد و ۵ تحلیلگر اقتصادی معادل ۲۵ درصد نیز گفته اند قیمت طلا در هفته آتی تغییر نخواهد کرد.

کن موریسون تحلیلگر ارشد اقتصادی تاکید کرد: ناکامی طلا در ادامه روند صعودی خود در هفته جاری نشان می دهد که احتمال افزایش چشمگیر قیمت این فلز زرد و دستیابی به رکوردهای مارس، کمتر شده است. اگر قیمت طلا سطح حمایتی ۱۲۱۰ دلاری را بشکند احتمالا تا مرز ۱۲۰۰ دلار در هر اونس کاهش خواهد یافت.

برخی تحلیلگران اقتصادی نیز معتقدند که این احتمال وجود دارد که قیمت طلا در هفته آینده تا سطح ۱۱۹۰ دلاری کاهش یابد.

کاهش تقاضای مکان امن سرمایه گذاری تاثیر زیادی بر افت قیمت جهانی طلا در روزهای اخیر داشته است. افزایش ارزش دلار و رشد شاخص سهام در بازارهای بین المللی تاثیر زیادی بر کاهش قیمت طلا داشته است.

 

منبع: کیتکو نیوز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها