زرندی

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: تولید محصولات مهم صنعتی و معدنی رو به بهبود است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از شاتا، سعید زرندی، معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: تولید محصولات مهم صنعتی و معدنی رو به بهبود است و امیدواریم این روند تا پایان سال به شرایط بهتری برسد.

وی افزود: از بین کالاهای تولیدی کشور، ۴۲ محصول به عنوان منتخب به‌طور دقیق رصد و پایش می‌شود که این محصولات مهمترین تولیدات صنعتی و معدنی کشور بوده است و بیشترین تأثیر را در این بخش دارند که از میان، این ۴۲ محصول منتخب در شش ماهه نخست امسال ، ​ ۲۶ محصول رشد تولید را تجربه کرده و ۱۶ محصول نیز روند کاهشی داشته است.

زرندی گفت: در این مدت، فولاد خام با ۱۲.۱ میلیون تن ۶.۶ درصد، سیمان با ۳۱.۱ میلیون تن ۵.۲ درصد، کاتد مس با ۱۳۳.۹ هزارتن ۱۵.۹ درصد، لوازم خانگی (شامل تلویزیون، یخچال و فریرز و ماشین لباسشویی) با ۱۲۰۵.۴ هزار دستگاه ۶.۶ درصد رشد تولید داشته‌اند.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: در شش ماه سال جاری انواع سواری با ۳۴۸.۱ هزار دستگاه ۳۵.۲ درصد و سنگ‌آهن با ۱۷.۴ میلیون تن ۴.۶ درصد، کاهش تولید داشته‌اند.

وی گفت: از ابتدای سال تا پایان شهریور ، بیش از ۲۹۰۰ واحد جدید صنعتی به بهره‌برداری رسید که برای ایجاد آن بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و نزدیک به ۴۷۰۰۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد شده است.

زرندی افزود: در شش ماهه نخست امسال، تعداد ۵۰ طرح سرمایه‌گذاری خارجی صنعتی، معدنی و تجاری با موضوع سرمایه‌گذاری ۷۶۲.۶ میلیون دلار به تصویب هیئت سرمایه‌گذاری خارجی رسیده است.

معاون طرح و برنامه وزارت صمت ،  وضعیت تسهیلات نظام بانکی به بخش صنعت و معدن را مطلوب ندانست و گفت: یکی از مهمترین منابع در اختیار وزارتخانه در قالب تسهیلات، برنامه تولید و اشتغال (تبصره ۱۸) است که تا پایان شهریور امسال، ​تعداد ۱۰۱۶ واحد به بانک‌های عامل معرفی شد که از این تعداد ۲۷ واحد تسهیلات خود را به ارزش ۲۳۹.۴ میلیارد تومان دریافت کردند.

زرندی تاکید کرد: این روند وضعیت مطلوبی را نشان نمی‌دهد و باید سرعت پرداخت تسهیلات به تولید با سرعت بیشتری انجام پذیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها