آتی

معاملات بازار قراردادهای آتی در روز جاری در حالی به نیمه راه خود رسیده که همزمان با راه اندازی سررسید جدید در بازار آتی زعفران نگین و کشف قیمت آن تا قیمت ۱۰ میلیون و ۲۹۰ هزار تومان در هر کیلوگرم، معامله گران شاهد حاکمیت فضای مثبت بر معاملات زعفران در بورس هستند و تاکنون بیش از ۲۷ هزار قرارداد در نماد تازه وارد بازار آتی منعقد شده است.

به گزارش «کالاخبر»؛ نماد معاملاتی زعفران نگین سررسید اسفند ۱۳۹۸ در حالی از امروز با قیمت ۹۸ هزار ریال به ازای هر گرم بازگشایی شد که قیمت ها در این سررسید در بالاترین سطح تا قیمت ۱۰۲ هزار و ۹۰۰ ریال در هر گرم نیز بالا رفت تا خریداران برای اتخاذ موقعیت خرید در صف نشسته و تا ساعت ۱۴:۳۰ بیش از ۲۷ هزار قرارداد منعقد کردند.

با ورود این نماد تازه وارد، معاملات قراردادهای آتی زعفران نگین با سررسید دی ماه امسال نیز در دامنه نوسان مثبت قیمتی پیگیری شد. به طوری که تا زمان تهیه این خبر، معامله گران ضمن انعقاد بیش از ۳۰ هزار قرارداد در دامنه نوسان مثبت قیمت ها، ارزش حدود ۲۵۸ میلیارد ریالی را رقم زدند. در سررسید مذکور نیز بیشترین قیمت هر گرم زعفران نگین برای تحویل در دی ماه سال جاری رقم ۹۷ هزار و ۴۰۰ ریال ثبت شد.

معاملات در دو نماد قراردادهای آتی زعفران پوشال معمولی با سررسیدهای آبان و دی ماه ۱۳۹۸ نیز به تبع قراردادهای آتی زعفران نگین با افزایش قیمت ها به ثبت رسید. به این ترتیب، در سررسید آبان ماه سال جاری که امروز آخرین روز معاملاتی خود را سپری می کند، ۶۲۷ قرارداد به ارزشی بیش از ۴.۵ میلیارد ریال منعقد شد.

همچنین، معامله گران ۲۶۸۱ قرارداد آتی زعفران پوشال معمولی با دوره تحویل دی ماه ۱۳۹۸ را منعقد کردند و ارزش بیش از ۱۹.۸ میلیارد ریالی را برای آن رقم زدند.

تک نماد پسته در بازار آتی نیز امروز با نوسانات رفت و برگشتی در قیمت  هر کیلوگرم محصول دارای استاندارد بورسی همراه بود؛ به طوری که قیمت هر کیلوگرم پسته فندقی ۳۲-۳۰ در سررسید آذر ۱۳۹۸ در قالب قراردادهای بازار آتی بورس کالای ایران به یک میلیون و ۳۸۰ هزار ریال در بالاترین سطح رشد کرد و هر کیلوگرم محصول برای تحویل در آذر ماه سال جاری در پایین ترین سطح به قیمت یک میلیون و ۱۲ هزار ریال منعقد شد. به این ترتیب، ارزش معاملات در سررسید مذکور تا این لحظه، با توجه به انعقاد بیش از ۳۵۰۰ قرارداد از رقم ۳۶۲ میلیارد ریال فراتر رفته است.

این گزارش می افزاید، تا زمان تهیه این خبر دو نماد معاملاتی قراردادهای آتی زیره سبز نیز نوسانات قیمتی مثبتی را تجربه کرده و  معامله گران در دو سرسید آبان و آذر ماه امسال قراردادهای آتی زیره سبز در مجموع با انعقاد ۲۴۵۹ قرارداد ارزش تقریبی ۸۱.۵ میلیارد ریالی را رقم زدند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها