شاخص نماگر

در هفته پایانی بهمن ماه ۱۳۹۸ معامله گران با انعقاد بیش از ۱۹۷ هزار قرارداد آتی ارزشی بیش از ۲۳۶۱ میلیارد و ۶۹۱ میلیون ریال را رقم زدند تا این بازار با رشد نماگرهای خود به پیشواز معاملات آخرین ماه سال جاری برود.

به گزارش «کالاخبر»؛ طی هفته ای که گذشت حجم و ارزش معاملات قراردادهای آتی بورس کالا به ترتیب افزایش ۲۱ و ۲۲ درصدی را تجربه کرد که در این روند نماگرهای معاملاتی تمامی دارایی ها با هم هم جهت در مدار صعودی حرکت کردند.

در جریان این معاملات، انعقاد تعداد ۴۵۶۲ قرارداد آتی پسته در دو سررسید بهمن ۹۸ و فروردین ۹۹ ارزشی بیش از ۴۲۴ میلیارد و ۱۸۵ میلیون ریالی را در پی داشت که معاملات دو نماد مذکور در مجموع با رشد ۴۰ و ۳۸ درصدی حجم و ارزش معاملات همراه شد.

۷۱۹۱ قرارداد آتی زعفران پوشال برای تحویل در اسفند ۹۸ و اردیبهشت ۹۹ نیز به ارزشی حدود ۵۷ میلیارد و ۲۳۹ میلیون ریال منعقد شد. در این دو نماد نیز معامله گران شاهد رشد ۷۶ و ۷۷ درصد حجم و ارزش قراردادهای منعقده بودند.

طی هفته گذشته ۱۸۵ هزار و ۱۱۸ قرارداد زعفران نگین نیز در حالی منعقد گردید که ارزش ۱۸۷۳ میلیارد و ۴۴۹ میلیون ریالی را رقم زد تا دو سررسید فعال در این قرارداد بیشترین سهم را در حجم و ارزش کل بازار آتی بورس کالا به دست آورد.

در پایان این گزارش می افزاید، معامله گران ۲۱۲ قرارداد آتی زیره سبز را نیز برای تحویل در بهمن ماه سال جاری و فروردین ماه سال آینده در حالی منعقد کردند که ارزش بیش از ۶ میلیارد و ۸۱۷ میلیون ریالی برای آنها به ثبت رسید و معاملات دو سررسید مذکور با رشد ۹۴ و ۹۵ درصدی نسبت به هفته پیش از آن همراه شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها