املاک

شرکت عمران و توسعه پایدار ایرانیان در حالی ۲۵ و ۲۶ شهریور ماه برخی املاک بانک اقتصاد نوین را به وکالت از این بانک در بورس کالای ایران عرضه می کند که مدیرعامل این مجموعه از تداوم عرضه اموال مازاد این بانک در بورس خبر داد.

محمدرضا سیفی در خصوص مزایای عرضه اموال مازاد بانک ها در بورس کالا در گفتگو با خبرنگار «کالاخبر» اظهار داشت: بازار املاک، بازاری باسابقه و بزرگ، ولی سنتی است. اما بورس کالا برای کالاهایی که تا الان در آن پذیرش شده، به یک مرجع قیمتی مناسب برای سرمایه گذاران و متقاضیان تبدیل شده است و شرکت عمران و توسعه پایدار ایرانیان و بانک اقتصاد نوین امیدوارند این بستر معاملاتی بتواند به عنوان یک مرجع شناخته شده در حوزه املاک نقش ایفا کند.
وی افزود: بورس کالا یک بازار شفاف، رسمی و معتبر است و در همین راستا بانک اقتصاد نوین مصمم به عرضه کلیه اموال مازاد واجد شرایط خود در این بورس است که علاوه بر املاک آگهی شده برای عرضه در شهریور ماه جاری، در آینده نزدیک نیز دیگر دارایی های این بانک به صورت انبوه تر در این بازار شفاف عرضه خواهد شد. 
بورس کالا جایگزین مزایده های غیرشفاف
وی در خصوص مزیت عرضه املاک از طریق بورس کالا به جای برگزاری مزایده های غیرشفاف گفت: فروش املاک در مزایدات سنتی روشی باسابقه و شناخته شده است، هر چند که در این رابطه همواره ابهاماتی مطرح بوده است. گرچه در این رابطه بانک اقتصاد نوین تمام تلاش خود را به کار گرفته که مزایده های شفافی را برگزار کند. به طوری که در مزایده های برگزار شده تاکنون اعتراضی از سمت متقاضیان صورت نگرفته؛ اما نکته مهم این است که مزایده های سنتی رسمیت و شفافیت بورس را ندارد. ضمن اینکه، در بورس کالا، می توان همزمان با انجام معامله، نسبت به اطلاعات متقاضیان خرید، قیمت های پیشنهادی و تعیین برنده نهایی، نظارت بیشتری داشت و شائبه های مرتبط با مزایده های سنتی را مرتفع کرد. از این رو، اگر به تدریج فرآیند پذیرش این املاک در بورس سریع تر، سهل تر و جامع تر شود، به طور قطع این بازار بهترین جایگزین برای مزایده های سنتی خواهد بود.
سیفی در خصوص تداوم عرضه املاک مازاد بانک اقتصاد نوین در بورس کالا گفت: این بانک در نظر دارد اموال مازاد خود را به تدریج و با فراهم شدن شرایط عرضه، در بورس کالا پذیرش و به متقاضیان خرید آنها عرضه کند. چراکه مشخصات و شرایط خاصی برای املاک قابل عرضه در بورس کالا در نظر گرفته شده که براساس آن، هر یک از املاک بانک که این شرایط را دارا باشد، به تدریج در بورس عرضه خواهند شد. زیرا عرضه در بورس از شفافیت و اعتبار بالاتری نسبت به مزایده های سنتی برخوردار است؛ ضمن اینکه به کمک سازوکار شفاف بورس می توان معایبی که در پیش فروش املاک و یا مزایده های غیرشفاف وجود داشته و مشکلاتی که برای خریداران ایجاد می شود، را مرتفع کرد.
عرضه های انبوه در راه است
مدیرعامل شرکت عمران و توسعه پایدار ایرانیان عنوان کرد: بانک اقتصاد نوین دارای حجم قابل توجهی املاک است که هر دو ماه یکبار املاکی با ارزش تقریبی ۱۲۰۰ تا ۲۰۰۰ میلیارد ریال عرضه می شود که از این پس، این املاک در صورت دارابودن شرایط موردنظر بورس کالا و بدون برگزاری تشریفات مزایده های سنتی، به تدریج در این بازار عرضه خواهد شد و با تداوم این عرضه ها، این بازار می تواند به عنوان یک مرجع رسمی و معتبر به ویژه در طرح های پیش فروش املاک به کار گرفته شود.
سیفی در خاتمه سخنان خود از افزایش استقبال خریداران بالقوه با تداوم عرضه املاک در بورس کالا سخن گفت و تاکید کرد: انتظار داریم برای عرضه های پیش روی املاک بانک اقتصاد نوین در آینده خریداران بالقوه حاضر به رقابت شوند. اما به طور کلی پیش بینی می شود با تداوم عرضه ها در بورس، میزان استقبال خریداران و مراجعه آنها به بورس برای معامله املاک به مرور افزایش یابد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها