بورس کالا

در هفته منتهی به ۱۰ مهر ماه، ۹۷۹ هزار و ۵۶۱ تن انواع کالا به ارزش بیش از ۹۴ هزار میلیارد ریال در بورس کالای ایران مورد دادوستد قرار گرفت که نسبت به هفته گذشته با افزایش حجم و ارزش معاملات روبه رو شد.

به گزارش «کالاخبر»؛ تالار های مختلف بورس کالای ایران در دومین هفته پاییز با حجم بیش ۹۷۹ هزار تن کالا رشد ۵۸ درصدی و ارزش ۹۴ هزار میلیارد ریال رشد ۲۸ درصدی را تجربه کرد.

بنابراین طی هفته اخیر و در تالار محصولات صنعتی و معدنی ۴۱۵ هزار و ۲۲ تن انواع کالا به ارزش ۵۶ هزار و ۵۱۳ میلیارد ریال معامله شد.

در این تالار ۴۰۲ هزار و ۸۶۰ تن فولاد، ۶ هزار و ۹۱۰ تن آلومینیوم، ۴ هزار و ۶۸۰ تن مس، ۱۲ تن کنسانتره فلزات گرانبها، ۱۲۰ تن سولفور مولیبدن، ۴۴۰ تن شمش روی و ۵ کیلوگرم طلا از سوی مشتریان خریداری شد.

همچنین در هفته معاملاتی مذکور در دو بخش داخلی و صادراتی تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی، ۵۵۹ هزار و ۲۸۸ تن انواع کالا به ارزش ۳۷ هزار و ۳۲۷ میلیارد ریال به فروش رسید.

در این تالار ۲۲۷ هزار و ۶۰۰ تن وکیوم باتوم، ۱۷۶ هزار و ۶۰۰ تن قیر، ۷۲ هزار و ۶۲۵ تن مواد پلیمری، ۴۲ هزار و ۹۳۶ تن مواد شیمیایی، ۳۱ هزار و ۵۰۰ تن لوب کات، ۲ هزار و ۲۴۰ تن عایق رطوبتی، ۲ هزار و ۳۳۷ تن روغن پایه، ۳۰۰ سلاپس واکس، ۱۵۰ تن آرگون و ۳ هزار تن گوگرد معامله شد.

بر اساس این گزارش ۵ هزار و ۲۵۱ تن انواع کالا هم در بازار فرعی بورس کالای ایران دادوستد شد.

همچنین  تالار محصولات کشاورزی نیز طی هفته مذکور دادوستد ۹۰ کیلوگرم زعفران رشته ای را تجربه کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها