گواهی سپرده کالایی

در جریان معاملات هفته گذشته در بازار ابزارهای مالی بورس کالای ایران تعداد دو میلیون و ۶۹۵ هزار و ۸۴۱ گواهی سپرده به ارزشی بیش از ۲۳۴۴ میلیارد و ۹۱۷ میلیون ریال بر پایه ۷ دارایی پایه زعفران نگین و پوشال، پسته فندقی و بادامی، زیره سبز، کشمش سبز قلمی و سکه طلا دادوستد شد.

به گزارش «کالاخبر»؛ در جریان معاملات هفته ای که گذشت، معامله گران تعداد ۹۵۵ هزار و ۱۴۱ گواهی سپرده زعفران نگین را به ارزشی بیش از ۷۴ میلیارد و ۴۲۶ میلیون ریال خرید و فروش کردند.

۵۰ هزار و ۱۹۱ گواهی سپرده زعفران پوشال نیز به ارزش تقریبی ۴ میلیارد و ۱۵ میلیون ریالی مورد معامله قرار گرفت.

حجم معاملات گواهی سپرده پسته فندقی نیز به ۱۲ هزار و ۲۳۶ گواهی مبتنی بر کالا رسید و ۹۵۰ گواهی سپرده پسته بادامی نیز در بازار معامله شد تا در مجموع ارزش معاملات گواهی سپرده کالایی پسته به بیش از ۱۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال افزایش یابد.

معامله گران ۱۲۵۴ گواهی سپرده زیره سبز را نیز در حالی معامله کردند که ارزش دادوستد این تعداد ورقه بهادار مبتنی بر کالا به رقم ۵۹۳ میلیون ریال نزدیک شد.

در تنها نماد فعال گواهی سپرده کشمش سبز قلمی نیز ۱۹۶۹ گواهی به ارزشی بیش از ۸۰۷ میلیون ریال معامله شد.

این گزارش می افزاید، طی هفته گذشته حجم معاملات گواهی سپرده سکه طلا نیز به یک میلیون و ۶۷۴ هزار و ۱۰۰ ورقه بهادار مبتنی بر کالا رسید تا ارزش ۲۲۴۷ میلیارد و ۴۷۵ میلیون ریالی برای این دارایی پایه به ثبت برسد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها