فولاد

صادرات فولاد چین به دلیل تقاضای قوی داخلی فولاد جهت تامین نیاز زیرساخت ها، تولید و بخش املاک به روند کاهشی خود ادامه می دهد.

به گزارش «کالاخبر»؛ طبق اعلام اداره کل گمرک چین، این کشور در دوره ژانویه تا نوامبر بالغ بر ۴۸.۸ میلیون تن محصولات نهایی فولاد صادر کرده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۸.۱ درصد کاهش داشته است.

با این حال واردات فولاد داستان متفاوت تری داشته و شاهد رشد ۷۳.۴ درصدی بود به گونه ای که حجم واردات در دوره ۱۱ ماهه به ۱۸.۹ میلیون تن رسیده است.

تقاضای بالای فولاد چین باعث شده بانک سوئیسی Julius Baer پیش بینی خود برای قیمت سنگ آهن در سال ۲۰۲۱ را به ۱۲۵ دلار در هر تن CFR چین اصلاح کند درحالی که در برآوردهای قبلی، این بانک، قیمت ۱۰۰ دلار را برای سال آینده تخمین زده بود.

این بانک سوئیسی تجدیدنظر رو به بالا درمورد پیش بینی قیمت سنگ آهن را اینگونه توجیه کرده که ممکن است اختلالاتی در عرضه تولیدکنندگان استرالیا و برزیل به دلیل بارندگی و فصل طوفان در طول سه ماهه اول سال۲۰۲۱ ایجاد شود.

در سمت تقاضا، سرمایه گذاری چینی ها در بخش های تولید و املاک همچنان بالاست اگرچه تقاضا در بخش زیرساخت ها تاحدودی آرام شده است.

تقاضای قوی مقاطع تخت فولادی چین همچنان به تداوم روند افزایشی قیمت سنگ آهن کمک می کند درحالی که پیش از سال نو چینی، دوره ذخیره سازی مجدد تاحدودی جذابیت برای خرید را تقویت می کند.

لازم به ذکر است تعطیلات سال نو چینی در سال ۲۰۲۱ بین ۱۱ الی ۱۷ فوریه (۲۳ الی ۲۹ بهمن ۹۹) خواهد بود. 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها