• ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۶
  • کد خبر: 48829
طلا

به دنبال تقویت ارزش دلار و در حالی که با تقویت احتمال احیای تقاضا برای خرید خودرو، قیمت پلاتین در مسیر بیشترین رشد هفتگی از مارس ۲۰۲۰ قرار گرفت، قیمت طلا روز جمعه شاهد کاهش بود. با این حال تحلیلگران معتقدند متوسط قیمت طلا احتمالا در سال جاری میلادی ۱۹۰۰ دلار خواهد بود.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از خبرگزاری تسنیم، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با ۰.۰۷ درصد کاهش به ۱۸۲۴ دلار و ۲۳ سنت رسید. قیمت فلز زرد در پایان معاملات آتی دیروز برای تحویل در ماه آوریل نیز با ۰.۲۰ درصد کاهش به ۱۸۲۳ دلار و ۲۰ سنت رسید.

ارزش دلار دیروز شاهد افزایش حدودا ۰.۱ درصدی بود اما در مسیر ثبت بزرگترین کاهش هفتگی طی ۸ هفته اخیر باقی ماند.

سوکی کوپر تحلیلگر بانک استاندارد چارترد در این باره گفت، چشم انداز بلندمدت قیمت طلا همچنان افزایشی است زیرا «با توجه به انتظار کاهش ارزش دلار و باقی ماندن نرخ بهره در نزدیکی صفر، طلا احتمالا روند افزایشی خود را تداوم خواهد بخشید.»

وی افزود: «تمرکز بازار همچنان بر روی زمان و رقم بسته محرک مالی دولت آمریکا، انتطارات تورمی و پیشرفت روند توزیع واکسن کروناست.»

امیدواری نسبت به تصویب بسته محرک مالی ۱.۹ تریلیون دلاری همچنین سبب شد تا قیمت طلا اولین رشد هفتگی در ۳ هفته اخیر را به ثبت برساند.

جیمز استیل تحلیلگر اچ اس بی سی در این باره گفت: «هرچند بسته محرک مالی دولت آمریکا تاثیری افزایشی بر بازار طلا دارد، اما این عامل جدیدی نیست و بازار در حال حاضر واکنش چندانی به آن نشان نمی دهد.» وی افزود، قیمت متوسط طلا احتمالا در سال جاری میلادی ۱۹۰۰ دلار خواهد بود.

در همین حال قیمت فلز پلاتین پس از جهش به رقم ۱۲۶۸ دلار و ۸۸ سنت در روز پنجشنبه، دیروز هم یک درصد افزایش به ۱۲۴۷ دلار و ۲۸ سنت رسید و در مسیر افزایش هفتگی بیش از ۱۰ درصدی قرار گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها