• ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۱
  • کد خبر: 48645
طلا

در حالی که سوددهی اوراق خزانه داری آمریکا بالا رفته و دلار نیز اندکی تقویت شده قیمت طلا روز دوشنبه شاهد کاهش بود، هرچند که نگرانی ها در خصوص ترمیم اقتصاد آمریکا سبب شده تا افت قیمت طلا محدود باشد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از خبرگزاری تسنیم، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۶ درصد کاهش به ۱۸۱۰ دلار و ۹۵ سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه آوریل نیز با ۰.۱۳ درصد کاهش به ۱۸۱۰ دلار و ۷۰ سنت رسید.

میزان سود اوراق قرضه ۱۰ ساله دولت آمریکا در نزدیکی بالاترین رقم از مارس سال گذشته تاکنون قرار دارد و این مسئله هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا را افزایش داده است.

نیکولاس فراپل، تحلیلگر موسسه ای بی سی بولیون در این باره گفت، میزان سوددهی اوراق «احتمالا اصلی ترین عامل» افت قیمت طلاست. وی افزود، طلا در عین حال نسبت به تقویت دلار آسیب پذیر است، به خصوص که احتمال ترمیم بیشتر ارزش آن وجود دارد.

دلار که روز جمعه از بالاترین رقم ۲ ماه اخیر خود پایین آمده بود، مجددا در تلاش برای افزایش است. تقویت دلار سبب گرانتر شدن طلا برای خریدارانی می شود که با ارزهای غیردلاری خرید می کنند.

نگرانی ها در مورد روند کند ترمیم اقتصادی در آمریکا پس از انتشار آمارهای ضعیف از اقتصادی این کشور سبب شده تا افت قیمت طلا محدود باشد.

به گفته هووی لی، اقتصاددان بانک او سی بی سی، آمارهای ضعیف از میزان استخدام ها در بخش غیرکشاورزی اقتصاد آمریکا سبب شده تا نگرانی ها از چشم انداز اقتصادی مجددا افزایش یابد و احتمال ارائه بسته های محرک مالی بیشتر تقویت شود.

لی افزود، در حالی که سوددهی اوراق قرضه در یک مرحله متوقف شده و اکنون توجهات معطوف انتظارات تورمی گشته است، قیمت طلا ممکن است در سال ۲۰۲۱ به ۱۹۰۰ دلار برسد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها