سنگ آهن+فولاد

طی اسفند ماه سال گذشته، ۳ میلیون و ۱۸۵ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از ۳۹۷ هزار میلیارد ریال در بازار فیزیکی بورس کالای ایران مورد دادوستد قرار گرفت که نسبت به بهمن ماه افزایش ۲ درصدی حجم را تجربه کرد؛ از نکات قابل توجه رونق معاملات محصولات فولادی و سنگ آهن در این ماه بود.

به گزارش «کالاخبر»؛ تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران، طی ماه گذشته میزبان معامله یک میلیون و ۷۱۰ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از ۲۱۴ هزار میلیارد ریال بود.

در این تالار یک میلیون و ۲۶۶ هزار تن انواع فولاد، ۱۱ هزار و ۲۰۰ تن انواع مس، ۸۷ تن کنسانتره فلزات گرانبها، ۶۵۰ تن کنسانتره مولیبدن، ۲۰ هزار و ۸۱۵ تن آلومینیوم، ۶۰۰ تن کک، یک هزار و ۲۱۰ تن روی، ۴۱۰ هزار تن سنگ آهن، ۲۰۰ تن چدن، ۲۵ تن سرب و ۳۷ کیلوگرم شمش طلا از سوی مشتریان خریداری شد.

همچنین در تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران نیز طی اسفند ماه افزون بر یک میلیون و ۴۵۹ هزار تن انواع کالا به ارزش ۱۷۶ هزار میلیارد ریال در دو بخش داخلی و صادراتی معامله شد.

در این تالار بالغ بر ۴۱۱ هزار و ۹۱۴ تن انواع قیر، ۲۵۵ هزار و ۴۲۰ تن انواع مواد پلیمری، ۱۳۴ هزار و ۵۲۳ تن مواد شیمیایی، ۱۲ هزار و ۹۵۹ تن روغن و ۴۷۰ هزار و ۸۲۰ تن وکیوم باتوم به فروش رسید.

از دیگر کالاهای معامله شده در این تالار می توان به دادوستد ۲۰ هزار و ۶۴۰ تن گوگرد، ۱۴۰ تن آرگون، ۲۵۰ تن عایق رطوبتی و ۱۵۸ هزار و ۵۰۰ تن لوب کات اشاره کرد.

تالار محصولات کشاورزی بورس کالای ایران نیز شاهد معامله ۶۱۰ تن خرما و ۴۷ تن و ۹۱۶ کیلوگرم زعفران بود.

بازار فرعی بورس کالای ایران نیز طی مدت مذکور معامله ۱۴ هزار و ۶۵۰ تن انواع کالا را تجربه کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها