Img20160703103247438.jpg

دبیر انجمن صنفی صنایع لبنی گفت: بورس کالای ایران نقش بسیار موثری را در بهبود و رونق روند بازار لبنیات خواهد داشت.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، رضا باکری،  دبیر انجمن صنفی صنایع لبنی درباره عرضه لبنیات دربورس کالای ایران اظهار داشت: طی چند وقت گذشته اقدامات و برنامه ریزی هایی جهت عرضه لبنیات در بورس کالا انجام شده که به زودی اتفاقات مثبتی در این زمینه می افتد.

وی با بیان اینکه به محض اتمام کارشناسی های لازم این اقدام در بورس کالا عملی خواهد شد، گفت: براساس پیش بینی های انجام شده به طور قطع این اقدام نتیجه مثبتی را در بازار لبنیات می گذارد و بورس کالا می تواند در این مسیر کمک بسیار زیادی به ما کند.

باکری در پاسخ به این سوال در خصوص نقش موثر دولت در بهبود وضعیت صادرات لبنیات گفت: دولت تاکنون اقدامات لازم را جهت بهبود وضعیت صادرات انجام داده و از هیچ کمکی دریغ نکرد، تسهیل مشوق های صادرات یکی از اقدامات دولت بود که به میزان زیادی زیان های ناشی از صادرات را پوشش می دهد.

دبیر انجمن صنفی صنایع لبنی درباره یارانه ای که به لبنیات تعلق گرفته است، گفت: این امر به طور حتم اجرا خواهد شد، اکنون اعتبار آن مصوب و نیز ابلاغ شده اما به دلیل برنامه ریزی هایی که در حال انجام است تا حدودی اجرای آن زمان بر خواهد بود.

وی درباره وضعیت کنونی صادرات لبنیات به دیگر کشورها گفت: در حال حاضر صادرات لبنیات به کشورهای عراق و افغانستان صورت می گیرد و می توان گفت که شرایط صادرات به این کشورها در وضعیت متعادلی قرار دارد.

باکری در ادامه خاطرنشان کرد: اکنون شرکت ها در حال برطرف کردن موانع موجود در بازار یابی و مسایل مربوط به آن هستند تا بتوانند به زودی سهم قابل قبولی از صادرات به خود اختصاص دهند.

دبیر انجمن صنفی صنایع لبنی با اشاره به کشورهای رقیب ایران در زمینه صادرات لبنیات گفت: ترکیه و نیز عربستان در گروه کشورهای صادر کننده لبنیات به عراق و پاکستان هستند که در این زمینه رقیب جدی برای ایران محسوب می شوند.

باکری در پایان درباره تغییرات ایجاد شده در میزان صادرات لبنیات نسبت به سال گذشته گفت: سال گذشته صادرات با روند بهتری مواجه بود اما در سال جاری میزان صادرات با کاهش ۱۳درصدی همراه شده است.

منبع: ایسکا نیوز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها