معاملات آتی

در جریان معاملات هفته گذشته در بازار مشتقه بورس کالای ایران تعداد ۳۱۰ هزار و ۶۱۲ قرارداد آتی بر پایه دارایی های زعفران نگین و پوشال، پسته، زیره سبز و نیز نقره و برای تحویل در ۱۱ سررسید فعال منعقد شد و ارزش ۵۱۳۶ میلیارد و ۹۳ میلیون ریالی را رقم زد.

به گزارش «کالاخبر»؛ طی هفته ای که گذشت، معامله گران ۲۹۵ هزار و ۹۶۰ قرارداد آتی زعفران نگین را در سررسیدهای اردیبهشت، تیر و شهریور ماه ۱۴۰۰ منعقد کردند و ارزش ۶۷۶۴ میلیارد و ۱۲۶ میلیون ریالی را رقم زدند تا با این حجم و ارزش معاملاتی، زعفران صدرنشین بازار باشد.

۴۱۸۹ قرارداد آتی زعفران پوشال نیز در حالی منعقد شد که ارزش ۴۳ میلیارد و ۴۲۷ میلیون ریالی برای این دارایی پایه و برای تحویل در دو موعد اردیبهشت و شهریور ماه امسال به ثبت رسید.

انعقاد ۸۵۷ قرارداد آتی پسته برای تحویل در سه سررسید فروردین، خرداد و مرداد ماه سال جاری نیز ارزشی بالغ بر ۱۳۷ میلیارد و ۶۱۸ میلیون ریال را به ارمغان آورد.

حجم معاملات زیره سبز در سررسید خرداد ماه ۱۴۰۰ نیز به ۱۰۸ قرارداد منعقده و ارزش آن به بیش از ۶ میلیارد و ۱۵۸ میلیون ریال رسید.

معامله گران همچنین تعداد ۹۴۹۸ قرارداد آتی نقره را در دو سررسید اردیبهشت و خرداد ماه سال جاری منعقد کردند که این تعداد قرارداد منعقده ارزش ۱۸۴ میلیارد و ۷۶۲ میلیون ریالی را در پی داشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها