بورس کالا

کالاخبر: ۳۶ هزار قرارداد آتی صندوق طلا، نقره و زعفران به ارزش بیش از ۱۴۷ میلیارد تومان در هفته نخست کاری امسال در بورس کالا معامله شد.

به گزارش کالاخبر،  در نخستین هفته معاملاتی سال ۱۴۰۱ (هفته دوم فروردین)، تعداد ۳۶ هزار و ۵۴۷ قرارداد آتی بر پایه سه دارایی صندوق طلا، نقره و زعفران نگین به ارزش تقریبی ۱۴۷ میلیارد و ۴۹۱ میلیون تومان در بازار مشتقه بورس کالای ایران منعقد شد. همانند معاملات سال گذشته زعفران نگین هم از نظر حجم و هم از نظر ارزش در بالاترین جایگاه معاملات ایستاد. 

در هفته ای که گذشت، ۳۵ هزار و ۵۷۷ قرارداد آتی زعفران نگین برای تحویل در سه سررسید اردیبهشت، تیر و شهریور ماه سال جاری با ارزش بیش از ۱۴۱ میلیارد و ۴۴۱ میلیون تومان معامله شدکه ۹۷ درصد حجم کل معاملات و ۹۶ درصد از ارزش کل معاملات را شامل می شد.

در سه سررسید فروردین، خرداد و مرداد ماه امسال نیز ۵۹۲ قرارداد آتی صندوق طلا در حالی منعقد شد که ارزش آن به ۵ میلیارد و ۲۶۷ میلیون تومان نزدیک شد و این دارایی پایه با کسب سهم ۲ درصدی از نظر حجم کل معاملات و ۴ درصدی از نظر ارزش معاملات جایگاه دوم را به دست آورد. 

معامله گران ۳۷۸ قرارداد آتی نقره را نیز برای تحویل در دو دوره فروردین و خرداد ۱۴۰۱ منعقد کردند و ارزش حدود ۷۸۲ میلیون تومان را رقم زد و سومین جایگاه به این دارایی پایه اختصاص یافت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها