تایر

بازار فرعی بورس کالای ایران شنبه ۲۲ خرداد ماه برای نخستین بار میزبان عرضه ۱۲۰۰ تن تایر خودرو شرکت لاستیک بارز کردستان و ۳۵۰ تن تایر خودرو گروه صنعتی بارز خواهد بود.

به گزارش «کالاخبر»؛ قیمت پایه تایر خودرو شرکت لاستیک بارز کردستان ۵۹۶ هزار و ۸۹۷ ریال به ازای هر کیلوگرم و قیمت پایه تایر خودرو گروه صنعتی بارز ۵۸۳ هزار و ۳۱۵ ریال اعلام شده است.

گفتنی است هر بسته ۶۰۰۱ کیلوگرمی از محموله لاستیک های شرکت لاستیک بارز کردستان شامل ۷۶۰ حلقه تایر سواری و suv است. بدین ترتیب در روز شنبه ۱۵۲ هزار حلقه تایر خودرو این شرکت روی تابلو معاملات می رود.

از سوی دیگر هر بسته ۷۰۷۵ کیلوگرمی از محموله لاستیک گروه صنعتی بارز نیز معادل ۸۰۰ حلقه تایر سواری و suv بوده که بدین ترتیب در روز ۲۲ خرداد درمجموع ۳۹ هزار و ۶۰۰ حلقه تایر در بورس عرضه می شود.

تعهد شستا در مسیر شفافیت

به تازگی محمد رضوانی‌فر، مدیرعامل شستا در خصوص پذیرش تایر در بورس کالا گفته بود: با پذیرش و عرضه تایر خودرو بارز کرمان و تایر بارز کردستان به عنوان زیر مجموعه های شستا در بورس کالای ایران، تعهد شستا به ذی‌نفعان و سهام‌داران در مسیر شفافیت و سودآوری ادامه پیدا می کند.

مهدی فکری، مدیرعامل گروه صنعتی بارز (سهامی عام) نیز بیان داشت که با عنایت به اینکه گروه صنعتی بارز به عنوان بزرگترین تولید کننده تایر در کشور، موفق به اخذ مجوز عرضه تایر در شرکت بورس کالای ایران شده است، لذا در راستای شفافیت هرچه بیشتر و سهولت امر، فعالان محترم و متقاضیان گرامی می‌توانند از این به بعد، جهت خرید تایر به صورت مستقیم به بورس کالای ایران مراجعه نمایند.

براین اساس تایر یک گام به حذف واسطه ها نزدیک تر شد و به عقیده مصطفی تنها، سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر ایران، به‌طور قطع این تجربه نخست برای فعالان این حوزه بوده و در صورت موفقیت و کسب دستاوردهایی همچون حذف دلالان و واسطه گران از بازار می‌تواند سایر شرکت‌ها را برای حضور در بورس کالا تشویق کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها