شفافیت

شستا با فروش سیمان در بورس کالا و ایجاد امکان دسترسی مستقیم مصرف کنندگان نهایی دست واسطه هایی را که از دلالی بین کارخانه و مصرف کننده سود می بردند قطع کرده است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از شستا رسانه، کانال تلگرامی عصر ۱۴۰۰ در گزارش کوتاهی ضمن بیان دلایل سودآوری شستا به تحلیل دلایل حملات منفعت‌طلبان به این هلدینگ پرداخته است.  

در این گزارش آمده است: در حالی که در دوساله اخیر سود شستا ٢۵ برابر و از ١٢۵٠ میلیارد تومان به بیش از ۳۲ هزار میلیارد تومان رسیده، جریان‌هایی که سال ها از محل رانت سودهای سرشار کسب کرده اند، با حاشیه‌سازی به دنبال زمینه سازی برای ادامه فعالیت های منفعت جویانه خود با برچیدن سامانه‌های شفافیت و مخدوش کردن اقدامات مدیران مجموعه هستند.  

یکی از اهم اقدامات شستا که موجب این بداخلاقی های رسانه ای شده است،  سوق عمده خریدها و فروش‌های شرکت‌های تابعه به بورس کالا برای جلوگیری از رانت و فساد است که همین امر فریاد بسیاری از جریان‌های فاسد را بلند کرده است و تیم‌های رسانه‌ای بر علیه این فعالیت ها همراه شده اند تا با حاشیه سازی و دروغ پردازی این اقدامات را زیر سوال ببرند. 

در بخشی از این گزارش ذکر شده است: مدیریت شستا فقط در یک مورد فروش سیمان کارخانجات خود، با راه اندازی سامانه ای همچون سیمان یاب و فروش سیمان در بورس کالا، با ایجاد امکان دسترسی مستقیم مصرف کننده نهایی، دست واسطه‌هایی را که سالها از دلالی بین کارخانه و مصرف کننده سود می‌بردند قطع کرده است.

باید دید در روزهای آتی چه کسانی از لابی‌های فاسد  که سال ها در این سیستم‌ها سودجویی می کردند با استفاده از فضای موجود، سعی در تخریب شفافیت در این شرکت گام بر خواهند داشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها