• ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲
  • کد خبر: 56397
نفت

قیمت نفت روز سه شنبه با ضعیف شدن چشم انداز بازگشت سریع نفت ایران در آینده نزدیک به دلیل طولانی شدن مذاکرات هسته ای، افزایش یافت.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از ایسنا، بهای نفت برنت با ۱۷ سنت معادل ۰.۲ درصد افزایش، به ۷۳ دلار و سه سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت آمریکا با ۱۵ سنت معادل ۰.۲ درصد افزایش، به ۷۱ دلار و سه سنت در هر بشکه رسید.

نفت برنت روز دوشنبه ۰.۲ درصد افزایش داشت اما شاخص نفت آمریکا با سه سنت کاهش بسته شده بود.

مذاکرات غیرمستقیم میان آمریکا و ایران به همراه کشورهای دیگری که در توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ حضور داشتند، روز شنبه در وین ازسرگرفته شد و از سوی اتحادیه اروپا دشوار توصیف شد. بازگشت آمریکا به برجام زمینه را برای رفع تحریم ها علیه ایران و ازسرگیری صادرات نفت ایران فراهم خواهد کرد.

تحلیلگران موسسه آی ان جی اکونومیکس در یادداشتی نوشتند: به نظر می رسد تا حد زیادی بعید باشد که پیش از انتخابات ریاست جمهوری هفته جاری ایران، شاهد بازگشت آمریکا به برجام باشیم.

سایر اعضای اوپک به همراه متحدانشان نظیر روسیه تولیدشان را به منظور حمایت از قیمت ها در دوران همه گیری ویروس کرونا محدود نگه داشته اند.

موسسه آی ان جی در این یادداشت متذکر شد عرضه بیشتر از سوی اوپک پلاس در نیمه دوم سال میلادی جاری ضروری خواهد بود زیرا انتظار می رود روند بهبود تقاضا ادامه پیدا کند.

با این حال قیمت ها از بالاترین حد روزانه خود پایینتر ایستاده اند و قیمت نفت آمریکا اوایل معاملات در محدوده منفی قرار گرفته بود.

آوتار ساندو، مدیر ارشد کالاها در شرکت فیلیپ فیوچرز اظهار کرد: شاخص های فنی روزانه در حال حاضر نشان می دهند نفت در وضعیت بیش خرید قرار گرفته و در معرض اصلاح قیمت قرار دارد. سرمایه گذاران و معامله گران همچنین به نتیجه نشست دو روزه بانک مرکزی آمریکا چشم دوخته اند تا ببینند چه زمانی تعدیل تدابیر محرک مالی خود را آغاز خواهد کرد.

بر اساس گزارش رویترز، بانک مرکزی آمریکا آماده می شود درباره این که چگونه و چه زمانی برنامه عظیم خرید اوراق قرضه را که برای حمایت از اقتصاد آمریکا در دوران همه گیری به اجرا گذاشته بود، تعدیل کند به بحث بگذارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها