غلامرضا شریعتی

غلامرضا شریعتی عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: قیمت گذاری دستوری برای سیمان همواره تولیدکنندگان را با چالش مواجه کرده است و از این رو مدتی است سیمان در بورس کالا عرضه می شود که البته با رفع برخی محدودیت ها در روند تولید مانند قطعی برق واحدها، شاهد عرضه های گسترده تر سیمان در بورس کالا و تعادل کامل بازار خواهیم بود. 

به گزارش «کالاخبر» به نقل از سنا، عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت و گویی کوتاه اظهار داشت: تولید سیمان در کشور از میزان مصرف بیشتر است اما طی ماه های گذشته به دلیل وقفه هایی که در تولید اتفاق افتاده که دلیل اصلی آن نیز قطعی برق بوده است، قیمت سیمان در بازار افزایش یافته است.

شریعتی گفت: در جلسه ای که اخیرا با وزیر صمت داشتیم، مشکلات پیرامون صنعت سیمان بررسی شد که در این نشست برای رفع مشکل قطعی برق صنایع به عنوان عامل اصلی رشد قیمت های سیمان نیز هماهنگی هایی صورت گرفت.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه سیمان جزو کالاهایی است که باید در بورس کالا عرضه شده و از قیمت گذاری دولتی رهایی یابد، گفت: نظارت بر بازارها باید جایگزین دخالت دستوری در روند قیمت کالاها شود که در این میان برخی افراد سودجو که از شفاف سازی روند معاملات سیمان زیان می بینند به دنبال ایجاد التهاب در بازار هستند.

شریعتی در پایان گفت: تحقق شفافیت در مبادلات با عرضه سیمان در بورس میسر می شود که در این زمینه با رفع محدودیت برق صنایع و بازگشت واحدها به مدار تولید، شاهد عرضه های مطلوب و تعادل بازار خواهیم بود. 

گفتنی است، شنبه هفته جاری ۴۴ شرکت سیمانی در عرضه هایی گسترده ۹۴۱ هزار و ۷۵۰ تن سیمان را در بورس کالا عرضه کردند که در نهایت نزدیک به ۸۰۰ تن در روز شنبه و ۳۸ هزار تن در روز یکشنبه معامله شد که رویداد مهم و اثرگذار این حوزه، خرید سیمان از سوی ۲۰۹۵ مشتری در بورس و پایان انحصار خرید سیمان از سوی عده ای خاص در بازار سنتی بوده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها