طلا

در پی افت دلار از اوج دو ماهه خود و سقوط بازارهای سهام، طلا در معاملات روز چهارشنبه با اندکی افزایش قیمت، از پایین‌ترین سطح سه ماه اخیر خود فاصله گرفت.

به گزارش « پایگاه خبری بورس کالای ایران» هر اونس طلا در معاملات امروز با رشدی ۰.۳ درصدی یک هزار و ۲۷۲ دلار و ۴۰ سنت معامله شد. روز گذشته اونس با بیش از ۳ درصد افت قیمت به پایین‌ترین سطح خود از ۲۴ ژوئن ۲۰۱۶ رسید.

یوئیچی ایکمیزو، رئیس مرکز معاملات کالا در استاندارد بانک توکیو اعلام کرد: «سقوط روز سه‌شنبه احتمالا به پایان رسیده است. اگر آمار اشتغال بخش غیرکشاورزی که قرار است این هفته منتشر شود بسیار خوب باشد، آنگاه ما شاهد افت قیمت دیگری خواهیم بود.»

ایکمیزو گفت: «با وجود این سطح ۱۲۵۰ دلاری برای هر اونس یک سطح حمایتی خوب است. من واقعا انتظار ندارم که طلا از این سطح پایین‌تر رود و ما می‌توانیم شاهد بازگشت اونس به بالای ۱۳۰۰ دلار باشیم.»

افت روز سه‌شنبه بیشترین افت یکروزه از سپتامبر ۲۰۱۳ بوده و قیمت طلا به پایین‌ترین سطح خود از زمان رای بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا رسید. تعطیلات یک‌هفته‌ای چین و عدم حضور این کشور در معاملات جهانی باعث شده تا حجم معاملات کم باشد.

بر اساس اظهارات وانگ تائو تحلیلگر تکنیکال رویترز، طلا قبل از ادامه روند خود و سقوط به سطح ۱۲۶۰ دلاری یک رشد کوتاه‌مدت تا ۱۲۷۶ دلار برای هر اونس را تجربه خواهد کرد.

روز گذشته بلومبرگ گزارش داد که بانک مرکزی اروپا احتمالا خرید ارواق قرضه ماهانه خود را قبل از پایان برنامه تسهیلات کمی خود به تدریج ۹۰ میلیارد دلار کاهش خواهد داد.

آمیت کومار، رئیس مرکز تحقیقات خدمات مالی آدوریت اعلام کرد: «بانک مرکزی اروپا بر آتش موجود افزوده و مسیر طلا را نزولی‌تر کرده است.» 

شاخص دلار که این واحد پولی را در برابر سبد شش ارز اصلی مورد بررسی قرار می‌دهد با افتی ۰.۲ درصدی در روز چهارشنبه مواجه شد.

بازارهای سهام آسیا نیز در روز چهارشنبه و بازده ارواق قرضه نیز به بالاترین سطح دو هفته‌ای خود رسید.
در میان فلزات گرانبهای دیگر، نقره با رشدی ۱ درصدی مواجه شد، پلاتین با یک درصد افزایش قیمت ۹۹۰ دلار و۶۰ سنت به ازای هر اونس معامله شد و قیمت هر اونس پالادیوم ۰.۳ درصد افزایش یافت. 

منبع: اقتصاد نیوز به نقل از رویترز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها