• ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۰
  • کد خبر: 63125
طلا

قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر قوی شدن ارزش دلار به پایین ترین حد پنج هفته اخیر نزول کرد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد کاهش، به ۱۷۴۸ دلار و ۱۳ سنت رسید در حالی که اوایل معاملات تا سطح ۱۷۴۱ دلار و ۸۶ سنت عقب نشینی کرده بود که پایینترین قیمت از ۱۲ آگوست بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۲ درصد کاهش، به ۱۷۴۸ دلار و ۶۰ سنت رسید.

شاخص دلار به بالاترین حد یک ماه اخیر صعود کرد و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی گرانتر ساخت.

به گفته استفن اینس، از شرکت مدیریت دارایی SPI، بازارها این باور را پیدا می کنند که اعلام تعدیل برنامه ماهانه خرید اوراق قرضه از سوی بانک مرکزی آمریکا قریب الوقوع است. به نظر می رسد که بازارها نسبت به طلا کاملا بدبین شده اند به طوری که حمایت در سطوح ۱۷۸۰ دلار و ۱۷۵۰ دلار سست شده و راه برای عقب نشینی به سمت ۱۷۰۰ دلار هموار کرده است.

طلا پوشش ریسک در برابر تورم و کاهش ارزش ارز ناشی از تدابیر محرک مالی گسترده است. اعلام تعدیل برنامه خرید اوراق قرضه بانک مرکزی آمریکا به مقابله با شرایط مذکور برمی خیزد و جذابیت سرمایه گذاری در طلا را کمتر می کند. انتظار می رود بانک مرکزی آمریکا در نشست سیاست پولی هفته جاری خود زمینه را برای تعدیل برنامه ماهانه خرید اوراق قرضه مهیا کند.

بر اساس گزارش رویترز، جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار آسیا اقیانوسیه در شرکت OANDA در یادداشتی نوشت: حرکت قیمت طلا ضعیف است به خصوص که ارزش دلار همچنان قوی مانده و بازده اوراق قرضه تقویت می شود. این فلز ارزشمند احتمالا سطح ۱۷۲۰ دلار را تست می کند و در بلندمدت به حدود ۱۶۷۵ دلار می رسد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۸ درصد کاهش، به ۲۲ دلار و ۲۲ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۲.۵ درصد سقوط کرد و به ۹۱۷ دلار و ۵۸ سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۳.۲ درصد کاهش، در ۱۹۵۲ دلار و ۶۹ سنت ایستاد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها