قیمت طلا در بازارهای جهانی در پایان معاملات دیروز بار دیگر با کاهش روبرو شد و نزدیک به پایین ترین سطح خود در ۶ سال اخیر تثبیت شد.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، قیمت جهانی طلا که در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه با افزایش نسبی روبرو شده بود، در پایان مبادلات روز جمعه بار دیگر کاهش یافت.

بر اساس این گزارش اظهارات یکی از مقام های فدرال رزرو آمریکا در خصوص آمادگی براز افزایش نرخ بهره و همچنین تقویت ارزش دلار تاثیر زیادی بر افت مجدد قیمت طلا داشته است.

ویلیام دادلی رئیس فدرال رزرو نیویورک تاکید کرد: فدرال رزرو آمریکا باید برای افزایش نرخ بهره آماده شود. ما امیدواریم که خیلی زود به هدف نرخ تورم ۲ درصدی دست یابیم و این مساله شرایط را برای افزایش نرخ بهره فراهم خواهد کرد.

قیمت هر اونس طلا در پایان مبادلات روز گذشته با ۰/۵ درصد کاهش به کمتر از ۱۰۷۷ دلار رسیده است. قیمت طلا در روز پنج شنبه با افزایش ۱/۱ درصدی روبرو شده بود. قیمت این فلز زرد در هفته ای که گذشت با افت ۰/۴ درصدی مواجه شد.

"الی تسفایه" تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری آر جی او فیوچرز تاکید کرد: اظهارات دادلی تاثیر زیادی بر افزایش ارزش دلار آمریکا و افت قیمت طلا داشته است.

وی در ادامه افزود: من فکر نمی کنم عامل مهمی در شرایط کنونی برای افزایش قیمت طلا وجود داشته باشد و به نظر می رسد فشار بیشتری بر قیمت این فلز زرد در کوتاه مدت وارد خواهد شد. البته در شرایط کنونی نمی توان با قاطعیت در خصوص مسیر قیمت طلا اظهار نظر کرد.

قیمت طلا روز چهارشنبه برای لحظاتی به کمتر از ۱۰۶۴ دلار رسید که این پایین ترین رقم از فوریه ۲۰۱۰ میلادی به شمار می رود. انتشار گزارش وزارت کار آمریکا در خصوص بهبود وضعیت بازار اشتغال در ماه اکتبر تاثیر زیادی بر افت شدید قیمت طلا در روزهای گذشته داشته است.

گمانه زنی ها نسبت به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا برای نخستین بار در ده سال اخیر نیز فشار زیادی بر قیمت طلا وارد کرده است. قیمت طلا از ابتدای ماه نوامبر تاکنون ۵ درصد و از ابتدای امسال بیش از ۹ درصد کاهش داشته است.

به اعتقاد فعالان بازار طلا، انتشار آمارهای مهم اقتصادی در آمریکا به خصوص گزارش مربوط به تولید ناخالص داخلی این کشور در سه ماه سوم امسال تاثیر زیادی بر روند قیمت طلا خواهد داشت.

منبع: رویترز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها