• ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۳
  • کد خبر: 65170
بحران انرژی

افزایش جهانی قیمت سوخت بر تولید فولاد در سراسر دنیا تاثیر گذاشته و آن را تا ۱۴۴.۴ میلیون تن پایین آورده است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از خبرگزاری تسنیم، انجمن جهانی فولاد اعلام کرد تولید فولاد در ماه سپتامبر در سراسر دنیا تا ۱۴۴٫۴ میلیون تن کاهش یافته‌است که چهارمین کاهش پی در پی ماهانه را نشان می‌دهد.

تولیدکنندگان فولاد در سراسر جهان زیر بار سنگین افزایش هزینه انرژی قرار گرفته‌اند. برای مثال، قیمت روی در اوایل ماه جاری میلادی به بالاترین رقم طی ۱۴ سال گذشته رسید. شرکت نیراستار، تولیدکننده بلژیکی روی، اعلام کرد تولید خود را در پاسخ به افزایش هزینه انرژی کاهش خواهد داد.

تولید فولاد در ماه سپتامبر نسبت‌به ۱۵۴٫۴ میلیون تن ماه قبل‌از آن کاهش‌یافته است. دراین‌بین، تولید فولاد ۸٫۹ درصد هم نسبت‌به سال گذشته پایین آمده‌است.

تولید فولاد در چین در ماه سپتامبر تا ۷۳٫۸ میلیون تن کاهش‌یافته است. این رقم در ماه آگوست برابر با ۸۳٫۲ میلیون تن بود.

انجمن آهن و فولاد چین با بررسی عملکرد این بخش در سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی اعلام کرد: «صنعت فولاد فعالانه به تغییرات تقاضا در داخل و خارج پاسخ داده و تمام تلاش خود را برای غلبه بر مشکلاتی مانند افزایش قیمت مواد اولیه و سوخت و همچنین افزایش فشار برای حفاظت از محیط‌زیست کرده‌است. عملکرد این صنعت برای تامین تقاضای داخلی و خارجی در نه‌ماهه اول سال موفقیت‌آمیز بوده‌است، البته چالش‌های بسیاری مانند فضای پیچیده بازار و مشکلات کاهش هزینه‌ها و افزایش کارآمدی وجود دارد».
هند دومین تولیدکننده بزرگ فولاد در دنیا ۹٫۵ میلیون تن در بحبوحه بحران زغال‌سنگ در کشور تولید داشته‌است که ۷٫۲ درصد افزایش سالانه را نشان می‌دهد اما تولید فولاد هند نسبت‌به ۹٫۹ میلیون تن تولید شده در ماه آگوست کاهش یافته‌است.

در این بین تولید فولاد ژاپن به ۸٫۱ میلیون تن رسیده که ۲۵٫۶ درصد افزایش سالانه داشته‌است.

اتحادیه اروپا هم ۱۲٫۷ میلیون تن فولاد تولید کرده است، یعنی ۱۵٫۶ درصد بیشتر از سال گذشته میلادی.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها