بیلت

در هفته منتهی به ۵ نوامبر، موجودی بیلت در ۲۱ انبار ۴ شهر اصلی چین به ۷۲۷ هزار تن رسید که نسبت به هفته گذشته ۸۳ هزار تن کاهش داشته است. قیمت بیلت در بازار آزاد با احتساب مالیات بر ارزش افزوده، ۴۶۰۰ تا ۴۶۲۰ یوان در هر تن و حجم معاملات کم بود.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از پلنر، بازار بیلت وارداتی چین نیز چندان قوی نبود و خریداران چینی انتظار قیمت ۶۲۰ تا ۶۴۰ دلار سی اف آر را دارند که نسبت به هفته گذشته ۲۰ دلار در هر تن کاهش یافته است.

قیمت های صادراتی بیلت آسیای جنوب شرقی نیز با کاهش همراه بود. بیلت کوره قوسی ویتنام ۶۹۵ دلار در هر تن سی اف آر چین اعلام شد که ۲۰ دلار در هر تن کمتر از ماه پیش است. قیمت بیلت کوره بلند اندونزی نیز ۶۷۰ دلار و با کاهش ماهانه ۲۰ دلار گزارش شده است.

در هفته مورد بررسی، قیمت های بیلت صادراتی CIS، نسبتا قوی تر بود. قیمت فعلی ۶۴۰ تا ۶۶۰ دلار FOB دریای سیاه است که نسبت به ماه قبل ۱۰ دلار کاهش یافته است. قیمت‌های جهانی قراضه در اواسط هفته اندکی تعدیل شده است لذا خریداران ترک می‌توانند کاهش قیمت را که در حال حاضر ۶۳۰ تا ۶۴۵ دلار فوب است، بپذیرند. اوایل هفته گذشته، یک محموله بیلت ۱۰ هزار تنی با قیمت ۷۰۰ دلار CFR برای حمل در دسامبر به ترکیه فروخته شد.

در خاورمیانه نیز در حال حاضر، پیشنهادات بیلت ایران با قیمت ۶۲۰ تا ۶۴۰ دلار فوب است که نسبت به ماه قبل ۲۰ دلار کاهش یافته است. یک محموله ۵۰ هزار تنی بیلت در این هفته به قیمت ۶۲۰ دلار فوب به آسیای جنوب شرقی فروخته شد و معامله دیگری شنیده نشده است.

شاخص بیلت وارداتی  Mysteel در ۵ نوامبر، ۶۵۳ دلار CFR چین بود که کاهش هفتگی ۳۶ دلار در هر تن را نشان می دهد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها