قراضه

اتحادیه اروپا از سال گذشته در حال بررسی مقررات برای جلوگیری از صادرات قراضه از این اتحادیه است. این اقدام در جهت اطمینان از کربن زدایی صنایع اروپایی و برای تامین نیاز داخلی پس از رشد صادرات کشورهای عضو صورت گرفته است. 

به گزارش «کالاخبر» به نقل از پلنر، لازم به ذکر است که اتحادیه اروپا با صادرات تقریبی ٢٣ میلیون تن در سال ٢٠٢٠ بزرگترین صادرکننده جهان در این سال شناخته شد. آمریکا و ژاپن به ترتیب با صادرات ١٧ میلیون تن و ٩ میلیون تن در جایگاه های بعدی قرار دارند. بیشترین میزان مصرف مربوط به چین با ٢٢٩ میلیون تن، اتحادیه اروپا با ٧٧.٥٤ میلیون تن، ایالات متحده با ٥٠ میلیون تن است. ترکیه و روسیه با مصرف ٣٠ میلیون تن در سال ٢٠٢٠ در جایگاه چهارم  قرار می گیرند، ژاپن هم مصرف ٢٩ میلیون تنی را ثبت کرد.

ترکیه در سال گذشته با حدود ١٤ میلیون تن از حجم کل تجارت ٢٣ میلیون تنی اتحادیه اروپا به عنوان بزرگترین واردکننده قراضه این منطقه شناخته شد. مصر و پاکستان هر کدام در سال گذشته حدود ٢ میلیون تن واردات، هند ١.٣ میلیون تن و امریکا ٠.٨٢ میلیون تن قراضه از اتحادیه اروپا وارد کردند.

این امر باعث اعتراض ٣٠٠ اتحادیه ملی بازیافت و شرکت های تامین کننده قراضه شده است. طبق اظهار انجمن بازیافت کنندگان اروپا EuRIC قراضه آهن نباید به عنوان ضایعات شناخته شود، در حال حاضر براساس قوانین اتحادیه اروپا قراضه فلزات به عنوان ضایعات غیر خطرناک برچسب گذاری شده است. 

سالانه حدود ٦٣٠ میلیون تن ضایعات فولادی در جهان بازیافت می شود که از انتشار نزدیک به ٩٥٠ میلیون تن CO۲ جلوگیری می کند. به دلیل حجم بالای تولید در اتحادیه اروپا و عدم تقاضای کافی به خصوص برای گرید HMS در داخل اروپا برقراری ممنوعیت کامل صادرات دور از انتظار به نظر می رسد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها