• ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
  • کد خبر: 65963
سنگ آهن

مؤسسه فیچ در گزارشی نوشت که روند صعودی سنگ‌آهن متوقف شده و به نقطه‌ای کاهش یافته که تحلیل‌گران انتظار آن را نداشته‌اند. این مؤسسه چشم‌انداز قیمتی سنگ آهن را اصلاح کرده و برآورد خود را از ۱۷۰ دلار در هر تن در سال ۲۰۲۱ به ۱۵۵ دلار کاهش داده و پیش‌بینی قیمتی خود در سال ۲۰۲۲ را نیز از ۱۳۰ دلار به ۱۱۰ دلار تنزل داده است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از بورس فوری، قیمت سنگ‌آهن روزجمعه با افت قیمت مواجه شد و برای پنجمین هفته متوالی به مسیر نزولی خود در بازار ادامه داد.

نگرانی‌ها از بابت کاهش تقاضای چین به دلیل کاهش فعالیت‌های اقتصادی این کشور عامل اصلی افت تقاضای سنگ‌آهن در هفته‌های اخیر به شمار می‌رود.

قیمت قرارداد آتی سنگ‌آهن برای تحویل ماه ژانویه که پرترافیک‌ترین قراردادهای بورس کالای دالیان به شمار می‌رود روز جمعه افت ۱.۶ درصدی را تجربه کرد. این در حالیست که درکل هفته قیمت هر تن این قراردادهای آتی کاهش ۳ درصدی را تجربه کرده است.

در حال حاضر معامله‌گران بازار کامودیتی‌ها به دلیل کاهش بازار خرید و فروش کالاها احتیاط به خرج می‌دهند. شرکت اورگرانده چین توانسته در آخرین لحظات به دارندگان اوراق این شرکت پرداختی داشته باشد و معامله‌گران منتظر آزادسازی بالقوه اعتبار برای بخش ساختمانی این کشور توسط دولت هستند چرا که بخش ساختمان چین حدود یک چهارم مصرف فولاد کشور را به خود اختصاص می‌دهد.

تحلیل‌گران جی پی مورگان در یادداشتی عنوان کرده‌اند که بیشتر پرسش‌های معامله‌گران حول اختصاص یک خط اعتباری به بخش ساختمان این کشور می‌چرخد. از طرفی چین همچنان روی سیاست خود برای ممنوع کردن افزایش میزان افزایش بدهی توسط بخش ساختمان این کشور پافشاری می‌کند.

علاوه بر چشم‌انداز نزولی تقاضای فولاد و سنگ‌آهن در چین شرکت «آرسلورمیتال» در گزارشی از کاهش تقاضای فولاد چین در سال ۲۰۲۱ خبر داد که عمدتا مربوط به بخش ساختمان این کشور به دلیل بدهی‌های فراوان می‌باشد.

طی این هفته مؤسسه فیچ در گزارشی نوشت که روند صعودی سنگ‌آهن متوقف شده و به نقطه‌ای کاهش یافته که تحلیل‌گران انتظار آن را نداشته‌اند. این مؤسسه چشم‌انداز قیمتی سنگ آهن را اصلاح کرده و برآورد خود را از ۱۷۰ دلار در هر تن در سال ۲۰۲۱ به ۱۵۵ دلار کاهش داده و پیش‌بینی قیمتی خود در سال ۲۰۲۲ را نیز از ۱۳۰ دلار به ۱۱۰ دلار تنزل داده است.

فیچ در گزارش خود نوشت: «از آنجا که محدودیت انرژی در چین کاهش یافت و همچنین ممنوعیت تولید فولاد به دلیل افزایش عرضه انرژی نیز به تدریج برداشته شده است، اما انتظار یک تقاضای قوی در این بخش در سال ۲۰۲۲ وجود ندارد چرا که پروژه‌های ساختمانی و ساخت خطوط لوله در این کشور در حال اتمام هستند و به همین دلیل دولت چین به فکر محدود کردن اختصاص خطوط اعتباری به بخش ساختمان این کشور است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها