• ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۳
  • کد خبر: 86223
کامودیتی

به نظر می رسد خبرهای بد برای اقتصاد چین خبر خوبی برای بازار کامودیتی ها باشد، زیرا قیمت مس و سنگ آهن به دلیل امید به اقدام‌های محرک اقتصادی جدید دولت چین پس از انتشار شاخص های اقتصادی ضعیف، افزایش یافته است.

به گزارش کالاخبر به نقل از فولاد ایران،فعالیت‌های تولیدی چین در ماه جولای برای چهارمین ماه متوالی کاهش یافت و شاخص رسمی مدیران خرید (PMI) به ۴۹.۳ رسید. این شاخص در سه ماه گذشته زیر ۵۰ بوده که نشانه‌ای نگران کننده از تثبیت احساسات منفی در دومین اقتصاد بزرگ جهان است.

عامل نگران کننده تری برای اقتصاد چین، زیرشاخص بخش مهم ساخت و ساز بود که در ماه جولای از اوج ۶۵.۶ ماه مارس به شدت کاهش یافته به ۵۱.۲ واحد رسید.

داده‌های اقتصادی ضعیف با آخرین تلاش‌های پکن برای تقویت اقتصاد همراه شد و قول دادند به مطالعه و تدوین سیاست‌هایی برای بازگرداندن و گسترش مصرف در بخش‌های خودرو، املاک و خدمات بپردازند. با این حال باید دید دقیقاً چه اقداماتی انجام می‌شود و تا چه حد ممکن است در شروع رشد اقتصادی چین موثر باشد.

در این بین قیمت قرارداد فیوچرز مس در بورس شانگهای به اوج ۱۵ ماه اخیر رسیده است. سنگ آهن هم بهبودهایی را تجربه کرد که فقط ناشی از خوش بینی ها به بسته های محرک اقتصادی نبود و واردات جولای هم رشد خوبی داشت و احتمالا بهترین آمار را در سال جاری داشته است. احتمالا نیاز به افزایش موجودی انبارها و انتظارات بازار مبنی بر حمایت بیشتر از بخش های ساخت و ساز و تولید برای حمایت از افزایش حجم واردات سنگ آهن و بهبود قیمت آن کمک کننده خواهد بود.

ولی مسئله نگران کننده این است که واقعیت اقدامات حمایتی پکن با خوش‌بینی فعلی که در قیمت‌ها وجود دارد مطابقت نداشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها