• ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۱
  • کد خبر: 66355
محتشمی پور

به‌طور قطع می‌توان گفت قیمت‌گذاری دستوری در کنار رکود و تورم یکی از مهم‌ترین مشکلات ساختاری اقتصاد ایران است که چالش‌های زیادی برای کشور ایجاد کرده است. برهمین اساس آن طورکه از تصمیم‌های دولت بر می‌آید به‌نظر می‌رسد عزم دولت برای حل مشکل قیمت‌گذاری جدی است و انتخاب رضا محتشمی‌پور به‌عنوان معاون معادن و فرآوری مواد وزارت صمت، همسو با همین تصمیم انجام شده است زیرا محتشمی‌پور مدیری خوش‌نام و پاکدست است که از سابقه فراوانی در تطابق قیمت مواد پایه، متناسب با عرضه و تقاضا برخوردار است و اگر قرار باشد مسیر واقعی‌سازی قیمت‌ها و تعادل‌بخشی به بازار محصولات معدنی به درستی و برمبنای مبانی علم اقتصاد انجام شود، این انتخاب می‌تواند به دولت کمک زیادی بکند.

به گزارش «کالاخبر»؛ در گذشته معاونان معدنی وزارت صنعت، معدن وتجارت، به‌ویژه در یک دهه اخیر به کشف قیمت مطابق با ساختارهای بازار، اعتقاد چندانی نداشتند، در نتیجه هزینه‌های فراوانی را به بازار مصرف و صنایع و معادن بزرگ ایران تحمیل کردند، حالا اما با انتصاب رضا محتشمی‌پور به این سمت، با توجه به سوابق کاری او، امیدواری برای اصلاح ساختارهای غلط گذشته بیشتر شده است.

محتشمی‌پور در سال‌های اخیر مدیریت و نظارت مطلوبی بر تجارت مواد پایه و محصولات معدنی داشته و در ساماندهی بازار و عرضه محصولات صنعتی و معدنی، ورود سیمان تولیدی در کل کشور به بورس کالا و پیگیری و عملیاتی‌کردن عرضه کل زنجیره فولاد در بورس کالا نیز نقش ویژه‌ای داشته است.

همچنین توجه محتشمی‌پور به جایگاه تشکل‌ها در صنعت پتروشیمی، ظرف سال‌های گذشته، باعث شده تا رفته‌رفته انجمن‌های مختلف در بدنه نهادهای تصمیم‌گیر حضور پیدا کنند و هویت یابند. در عین حال فعالیت‌های او در سال‌های گذشته به‌عنوان رئیس دفتر توسعه صنایع پایین‌دستی به افزایش تعامل بین وزارت صنعت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی منجر شده است. همه این سوابق است که موجب می‌شود امیدها به این حوزه افزایش یابد.

منبع: همشهری

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها