• ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲
  • کد خبر: 67047
نفت

قیمت نفت که روز جمعه ابتدا تحت تاثیر نگرانیهای فزاینده نسبت به افزایش آمار ابتلا به کووید ۱۹ و آسیب دیدن تقاضای جهانی بر اثر شیوع واریانت جدید اُمیکرون صعود کرده بود، معاملات را بدون تغییر به پایان برد و ششمین کاهش هفتگی متوالی را به ثبت رساند.

به گزارش «کالاخبر»؛ قیمت‌های نفت در ابتدای معاملات روز جمعه در واکنش به وعده اوپک پلاس برای بازبینی سیاست تولید خود در صورت گسترش قرنطینه‌های کرونایی و آسیب دیدن تقاضا برای نفت، بیش از دو دلار در هر بشکه صعود کرده بودند.

بهای معاملات نفت برنت با ۲۱ سنت معادل ۰.۳ درصد افزایش، در ۶۹ دلار و ۸۸ سنت در هر بشکه بسته شد. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲۴ سنت معادل ۰.۴ درصد افزایش، در ۶۶ دلار و ۲۶ سنت در هر بشکه بسته شد.

هر دو شاخص برای نخستین بار از نوامبر سال ۲۰۱۸ برای ششمین هفته متوالی کاهش پیدا کردند و از نظر فنی، برای نخستین بار از سپتامبر سال ۲۰۲۰ برای ششمین روز متوالی در وضعیت پیش فروش قرار گرفتند.

باب یاوگر، مدیر معاملات انرژی در شرکت میزوهو در نیویورک، افزایش آمار ابتلا به کووید ۱۹، گزارش اشتغال مایوس کننده آمریکا و پایبندی اوپک پلاس به سیاست افزایش تدریجی تولید در ژانویه را از عوامل عقبگرد چشمگیر قیمتهای انرژی برشمرد.

وزیران اوپک پلاس در نشست روز پنج شنبه با تصویب افزایش تولید ۴۰۰ هزار بشکه در روز در ژانویه، بازار را غافلگیر کردند. با این حال تولیدکنندگان اعلام کردند اگر تقاضا از تدابیر مقابله با شیوع ویروس کرونا آسیب ببینند، در سیاست تولید خود بازبینی خواهند کرد. وزیران اوپک پلاس اعلام کردند اگر ضرورت داشته باشند پیش از تاریخ چهارم ژانویه که زمان نشست بعدی این گروه است، تشکیل جلسه خواهند داد.

بازارهای نفت کل هفته تحت تاثیر شناسایی واریانت اُمیکرون ملتهب بودند و گمانه زنی‌هایی وجود داشت که وضع قرنطینه‌های جدید، به تقاضا برای سوخت لطمه زده و باعث می شود اوپک پلاس افزایش تولید را متوقف کند.

سازمان جهانی بهداشت از کشورها خواست مردم خود را برای مقابله با شیوع ویروس کرونا واکسینه کنند و اعلام کرد محدودیتهای سفر پاسخ کافی نیست.در آمریکا نبراسکا ششمین ایالتی بود که شناسایی شش مورد ابتلا به اُمیکرون را که بسیار مسری اعلام شده است، گزارش کرد.

شاخص های وال استریت که در ابتدا در سطح بالاتری گشوده شده بودند، پس از انتشار آمار ضعیف‌تر از حد مطلوب اشتغال ماهانه آمریکا و ابهامات نسبت به وضعیت واریانت اُمیکرون و مسیر تحکیم سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا، روند صعودی خود را معکوس کردند.

گزارش اشتغال آمریکا نشان داد اشتغالزایی در نوامبر در بحبوحه کاهش مشاغل در خرده فروشی‌ها، به شکل قابل ملاحظه‌ای آهسته شده است.

بر اساس گزارش رویترز، شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز روز جمعه گزارش کرد شرکتهای حفاری آمریکایی هفته گذشته شمار دکلهای حفاری نفت را بدون تغییر حفظ کردند. شمار دکلهای حفاری نفت در پنج هفته پیش از آن مرتبا افزایش داشت و به بالاترین سطج از آوریل سال ۲۰۲۰ رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها