• ۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۲
  • کد خبر: 65008
نفت

قیمت نفت روز جمعه تحت تاثیر انتظارات برای تداوم سیاست افزایش تدریجی تولید اوپک پلاس با اندکی افزایش بسته شد اما برای نخستین بار در دو ماه گذشته کاهش هفتگی پیدا کرد.

به گزارش «کالاخبر»؛ بهای معاملات نفت برنت با شش سنت افزایش، در ۸۴ دلار و ۳۸ سنت در هر بشکه بسته شد. بهای وست تگزاس اینترمدیت آمریکا روند کاهشی ابتدای معاملات روز جمعه را معکوس کرد و با ۷۶ سنت معادل ۰.۹ درصد افزایش، در ۸۳ دلار و ۵۷ سنت در هر بشکه بسته شد.

جان کیلداف از شرکای شرکت اگین کپیتال در نیویورک گفت: اگرچه ممکن است نفت بیشتری از سوی ایران به بازار عرضه شود اما با توجه به وضعیت قوی بازار، بعید است اوپک پلاس تولیدش را افزایش دهد.

قیمتها روز چهارشنبه در واکنش به گزارشی که نشان داد ذخایر نفت آمریکا طی هفته پیش از آن ۴.۳ میلیون بشکه رشد کرده است، عقب نشینی کردند. ایران اعلام کرد مذاکرات برای احیای توافق هسته ای تا اواخر نوامبر آغاز خواهد شد که این کشور را یک گام به صادرات نفت نزدیک می کند.

کارستن فریچ از کومرس بانک اظهار کرد: رشد چشمگیر ذخایر نفت آمریکا و انتظار برای مذاکرات هسته ای موقتا نگرانیها درباره محدودیت عرضه را تا حدودی رفع کرد.

نفت در سال ۲۰۲۰ همزمان با احیای اقتصادها از پاندمی کووید ۱۹ رشد چشمگیری پیدا کرده است اما قیمتها هفته گذشته با کاهش هفتگی روبرو شدند.

همه نگاهها به دیدار پنج شنبه هفته جاری وزیران اوپک پلاس دوخته شده است. تحلیلگران انتظار دارند این گروه به توافق اخیر خود پایبند مانده و تا آوریل سال ۲۰۲۲ هر ماه ۴۰۰ هزار بشکه در روز به میزان عرضه نفت اضافه کند. محمد ارکاب، وزیر انرژی الجزایر روز پنج شنبه گفت: افزایش تولید نفت اوپک پلاس در دسامبر به دلیل ابهامات و ریسکهای موجود، نباید از ۴۰۰ هزار بشکه در روز فراتر رود.

قیمتهای گاز انگلیس و اروپا هم پس از این که ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه اعلام کرد روسیه ممکن است ارسال گاز به مخازن اروپایی را آغاز کند، روز جمعه به روند کاهشی ادامه دادند.

شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز روز جمعه اعلام کرد شمار دکلهای حفاری نفت و گاز طبیعی در اکتبر ۲۳ حلقه افزایش یافت که پانزدهمین رشد ماهانه متوالی بود.

شمار دکلهای حفاری نفت و گاز طبیعی آمریکا در هفته منتهی به ۲۹ اکتبر با دو حلقه افزایش، به ۵۴۴ حلقه رسید که هفتمین رشد هفتگی دکلها در هشت هفته گذشته بود. شمار دکلها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۴۸ حلقه معادل ۸۴ درصد افزایش پیدا کرده است. شمار دکلهای حفاری نفت با یک حلقه افزایش، به ۴۴۴ حلقه رسید و شمار دکلهای حفاری گاز با یک حلقه افزایش، به ۱۰۰ حلقه رسید.

بر اساس گزارش رویترز، شرکتهای انرژی آمریکایی شورون و اکسون پس از این که تعداد کارکنان و تولیدشان را سال گذشته در منطقه پرمیان باسین که بزرگترین منطقه نفت شیل آمریکاست، به میزان چشمگیری کاهش دادند، اکنون به دنبال افزودن به شمار دکلهای حفاری و افزایش کارکنانشان در سه ماهه جاری هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها