پتروشیمی

ریاض و مسقط برای مطالعه توسعه یک طرح‌ پتروشیمی در منطقه آزاد دقم عمان همکاری می‌کنند.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از نیپنا، شرکت پتروشیمی سعودی بیسیک اینداستریز عربستان (سابک)، بزرگترین تولیدکننده پتروشیمی در خاورمیانه که ۷۰ درصد سهامش متعلق به شرکت دولتی نفت سعودی آرامکوست و شرکت دولتی اوکیو عمان برای مطالعه روی توسعه یک طرح پتروشیمی در منطقه آزاد دقم امضا کردند.

سابک در بیانیه‌ای اعلام کرد که این یادداشت تفاهم غیرالزام‌آور، شرایط اولیه را برای مطالعه بالقوه مشخص می‌کند و نشان‌دهنده تمایل دو طرف برای همکاری و ارزیابی امکان‌سنجی پروژه است.

این پروژه شامل یک واحد کراکر بخار در مقیاس جهانی و واحدهای جانبی است که مشتقات الفین (اتیلن و پروپیلن) را تولید می‌کند و انتظار می‌رود از محصولات جانبی مواد اولیه کود اوره با پوشش گوگردی (SCU) استفاده کنند.

عمان در حال توسعه منطقه آزاد دقم در جنوب شرق این کشور است و در نظر دارد به قطب بزرگ انرژی بزرگترین تولیدکننده نفت خاورمیانه غیر سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) بدل شود.

یوسف الجهضمی، رئیس مدیریت پروژه در این تأسیسات پیش‌تر به خبرگزاری دولتی عمان گفته بود: انتظار می‌رود پالایشگاه ۲۳۰ هزار بشکه‌ای بندر دقم عمان در سه ماه نخست سال ۲۰۲۳ بهره بهره‌برداری برسد.

به گفته وی، پروژه ساخت این پالایشگاه تاکنون ۸۷ درصد پیشرفت داشته است.

این پالایشگاه که بیش از ۸ میلیارد دلار هزینه خواهد داشت، از زمان آغاز اجرای پروژه ساخت در سال ۲۰۱۸ میلادی با تأخیرهای پرشماری روبه‌رو شده است.این پالایشگاه یک سرمایه‌گذاری مشترک بین شرکت دولتی اوکیو عمان و شرکت کویت پترولیوم بین‌الملل به نام صنایع پالایش و پتروشیمی دقم است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها