پتروشیمی

مدیرعامل شرکت پتروشیمی سعودی بیسیک اینداستریز (سابک) پیش‌بینی کرد که تولید پتروشیمی در منطقه خلیج فارس در سال ۲۰۲۲ میلادی نسبت به سال ۲۰۲۱ تغییر چندانی نخواهد داشت.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از نیپنا، یوسف البنیان در حاشیه نشست سالانه اتحادیه پتروشیمی و مواد شیمیایی خلیج فارس در دوبی به پلاتس گفت: تولید پتروشیمی‌های منطقه شورای همکاری خلیج فارس کم و بیش مانند سال ۲۰۲۱ خواهد بود.

وی افزود: همچنین اعلام کرد که اتحادیه پتروشیمی و مواد شیمیایی شورای همکاری خلیج فارس مجمع سالانه خود را به‌صورت چرخشی در میان پایتخت‌های شورای همکاری خلیج فارس برگزار می‌کند و نشست بعدی سال آینده در ریاض برگزار خواهد شد.

عبدالوهاب السدون، دبیر کل اتحادیه پتروشیمی و مواد شیمیایی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در ماه ژوئن به پلاتس گفته بود که انتظار می‌رود تولید محصولات پتروشیمی‌های این منطقه در سال جاری میلادی روی رقم ۱۷۵ میلیون تن ثابت بماند.

به گفته بنیان، مقدار تولید پتروشیمی‌های کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در سال ۲۰۲۰ میلادی نسبت به سال ۲۰۱۹ یک درصد افزایش داشت.

شیوع ویروس عالم‌گیر کرونا مراحل ساخت و بعضی از پروژه‌های پتروشیمی در منطقه را به تعویق انداخت، برای نمونه پروژه ۲۰ میلیارد دلاری تبدیل مستقیم نفت خام به مواد شیمیایی عربستان - سرمایه گذاری مشترک بین آرامکو عربستان و سابیک دچار تغییراتی شد.

پروژه پتروشیمی رأس لفان قطر به همراه توسعه الزور و دقم عمان نیز در طول شیوع ویروس کرونا با تأخیرهایی روبه‌رو شد.

اکنون گام‌های به سمت توسعه فعالیت‌ها در صنعت پتروشیمی منطقه وجود دارد، سابیک، بزرگترین تولیدکننده پتروشیمی در خاورمیانه که ۷۰ درصد سهامش متعلق به آرامکوست، و شرکت انرژی دولتی اوکیو عمان اعلام کردند که یادداشت تفاهمی برای مطالعه توسعه یک پروژه پتروشیمی در منطقه آزاد دقم امضا کردند.

السدون در ژوئن گفته بود: تولیدکنندگان پتروشیمی در خلیج فارس برخلاف رقیبان آسیایی که به نفتا متکی هستند نسبت به بعضی از همتایان خود با مزیت رقابتی روبه‌رو هستند زیرا آنها از گاز طبیعی به عنوان خوراک استفاده می کنند که قیمتی ثابت دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها