• ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
  • کد خبر: 67520
طلا

قیمت طلا هفته گذشته را ثابت و بدون تغییر به پایان رساند و برخلاف بسیاری از پیش بینی ها، افت شدیدی را شاهد نبود. حال با توجه به رشد روز جمعه طلا، پیش بینی می شود که قیمت طلا در هفته پیش رو نیز افزایش پیدا کند.

به گزارش «کالاخبر»؛این هفته نشست مهم سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا را با خود دارد زیرا بازار ها به گفته های پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا روی تسریع روند تعدیل تدابیر محرک مالی حساب باز کرده اند.

پاول گفته بود زمان آن رسیده که واژه موقتی را در توصیف تورم حذف کنیم، از طرفی نرخ تورم آمریکا ۶.۸٪ اعلام شد و این یعنی فشارهای قیمت به اوج خود رسیده و انتظارات تورمی تعدیل خواهد شد.

در این شرایط بازده اوراق قرضه پایین‌ تر خواهد رفت و شاخص دلار ملایم‌ تر می شود، فشار تورم، طلا را افزایشی خواهد کرد لذا مقاومت های طلا اعداد ۱۷۹۰، ۱۸۰۰ و ۱۸۱۰ دلار خواهند بود تا محدوده ۱۷۷۰ تا ۱۸۱۰ برای طلا موقتا حفظ گردد.

با این حال باید توجه داشت که اعمال سیاست های مالی سختگیرانه توسط فدرال رزرو می تواند باعث کاهش جذابیت فلز زرد برای سرمایه گذاران شده و قیمت طلا در میان مدت کاهش پیدا کند.

فدرال رزرو در جلسه ای که در این هفته برگذار خواهد کرد، افزایش تورم را در نظر گرفته و به آن واکنش نشان خواهد داد که در نتیجه می توان انتظار داشت پاول و دیگر اعضای جلسه کمیته فدرال رزرو هرچه سریع تر اقدام به افزایش نرخ بهره کنند.

در دیگر خبر ها بایدن در یک سخنرانی اظهار داشت که قیمت های نفت و بنزین طی ماه های آتی کاهش پیدا خواهد کرد و تورم به اوج خود رسیده و در ادامه کاهش پیدا خواهد کرد که چندان دور از نظر اقتصاددانان نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها