طلا

موسسه ئی تی اف سکوریتی در تازه ترین گزارش خود پیش بینی نسبت به قیمت جهانی طلا در سال ۲۰۱۸ را افزایش داده است.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، موسسه ئی تی اف سکوریتی اعلام کرد: طلا به عنوان یک ابزار مدیریت ریسک و ذخیره ارزش دارایی و سرمایه ، جایگاه مهمتر و باارزش تری در سال ۲۰۱۸ میلادی پیدا خواهد کرد.

بر اساس این گزارش موسسه ئی تی اف سکوریتی افزود: طلا یک سرمایه گذاری مطمئن در برابر بسیاری از ریسک های سیاسی و اقتصادی شناخته شده و ناشناخته است و به نظر می رسد ابزار قدرتمندی برای حفظ ارزش دارایی و سرمایه در بلند مدت به شمار می رود.

مکسول گلد تحلیلگر ارشد موسسه ئی تی اف سکوریتی تاکید کرد: طلا نقش مهمی در سبد سرمایه گذاری دارد و سرمایه گذاران نباید از طلا در سبدهای خود غافل شوند.

بر اساس اعلام این موسسه سرمایه گذاری قیمت جهانی طلا طی سال آینده بین ۱۰۷۰ تا ۱۴۴۵ دلار در نوسان خواهد بود و این نوسانات بستگی به سناریوهای مختلفی دارد که ممکن است طی ماه های آینده رخ دهد.

پیش بینی می شود تقاضای جهانی طلا طی سال ۲۰۱۸ میلادی تحت تاثیر ریسک های سیاسی و اقتصادی، نوسانات نرخ ارز و سیاست های پولی بانک های مرکزی بزرگ جهان با تغییرات مهمی روبرو خواهد شد.در صعودی ترین حالت قیمت طلا در شرایطی به ۱۴۴۵ دلار در هر اونس می رسد که نرخ تورم با افزایش چشمگیری روبرو شود، فدرال رزرو افزایش نرخ بهره را به تاخیر بیندازد و نگرانی ها نسبت به تنش های سیاسی و اقتصادی جهان افزایش یابد.

از سوی دیگر قیمت طلا به شرطی به کمتر از ۱۰۷۰ دلار خواهد رسید که فدرال رزرو سیاست های سختگیرانه پولی بیشتری را اتخاذ کند و برنامه کاهش تراز مالی فدرال رزرو نیز با جدیت کامل اجرا شود.

این موسسه سرمایه گذاری بر این باور است که فدرال رزرو طی سال آینده ۳ بار بهره را افزایش می دهد و نرخ تورم نیز به ۲.۶ درصد خواهد رسید. این مساله موجب خواهد شد تا قیمت طلا در سال آینده بین ۱۲۵۰ تا ۱۳۰۰ دلار در نوسان باشد.این گزارش نشان می دهد که نرخ تورم آمریکا از ۲.۴ درصد در ماه ژوئن به ۲.۶ درصد در دسامبر افزایش خواهد یافت.

به اعتقاد موسسه ئی تی اف، نقره بهترین عملکرد را در بین فلزات گرانبها خواهد داشت و تا اواسط سال آینده به ۱۸ دلار در هر اونس خواهد رسید. رشد تولیدات صنعتی مهمترین عامل رونق تقاضا برای نقره و افزایش احتمالی قیمت آن خواهد بود.

افزایش تقاضای جهانی برای پنل های خورشیدی و رشد تقاضای صنعتی می تواند نقره را به با بهترین عملکرد قیمتی، طی سال های اخیر روبرو کند. ظرفیت تولید برق خورشیدی در آمریکا طی سال ۲۰۱۶ میلادی با رشد ۹۵ درصدی روبرو شده است.

منبع:سایت طلا

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها