فولاد

بر اساس پیش‌بینی موسسه اعتبارسنجی فیچ، حجم تولید جهانی فولاد در سال ۲۰۲۲ بالا می‌ماند، در حالی که فولادسازان همچنان از حاشیه‌های سود مناسبی، هرچند رو به کاهش، بهره‌مند خواهند شد.

* افزایش تولید فولاد برای همه جهان به جز چین

به گزارش «کالاخبر» به نقل از آرتان پرس، موسسه اعتبارسنجی فیچ پیش‌بینی کرد که تولید فولاد جهان در سال آینده میلادی رو به بهبود خواهد رفت اما تولید فولاد چین در سال آینده کمتر خواهد شد.

بر اساس گزارش انجمن جهانی فولاد، تولید فولاد جهان (به جز چین) در سال ۲۰۲۱ از سطح قبل از همه‌گیری کرونا فراتر رفته است و انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۲ رشد بیشتری نزدیک به ۵ درصد داشته باشد.

بازگشت تقاضای متوقف‌ شده و سیاست‌های محرک، از جمله صندوق بازیابی ۷۵۰ میلیارد یورویی اتحادیه اروپا و طرح اخیر زیرساختی ۵۵۰ میلیارد دلاری ایالات متحده در مورد کالاهای بادوام، خودرو، ساخت‌وساز و زیرساخت، نشان ‌دهنده افزایش مصرف فولاد خواهد بود.

فیچ در این خصوص نوشته است: ما انتظار کاهش تک‌رقمی تولید فولاد در چین در سال ۲۰۲۲ را داریم به طوری که تولید آن به حدود ۱ میلیارد تن کاهش یابد و پیش‌بینی می‌کنیم که کاهش تقاضای ناشی از کندی بخش املاک عمدتاً با هزینه‌های زیرساختی و تولید بیشتر جبران شود.

به دلیل زمان شیوع کووید ۱۹ و همچنین سرعت و اندازه حمایت از اقتصاد، چین در مقایسه با سایر کشورها در زمینه بهبود اقتصاد جلو افتاده است؛ بنابراین، ما انتظار داریم که رشد تولید ناخالص داخلی در چین به نرخ نرمال ۴٫۸ درصد در سال ۲۰۲۲ کاهش یابد، در حالی که سایر کشورها همچنان شاهد رشد بالاتر از روند هستند. این به قیمت‌های بسیار بالاتر فولاد در ایالات متحده و اروپا منتج می‌شود. تولیدکنندگان آمریکایی و اروپایی همچنان در سال ۲۰۲۲ از حاشیه‌های سود بالاتر از معمول برخوردار می‌شوند، در حالی که چین قبلاً از این مرحله عبور کرده است.

* افزایش نقدینگی فولادسازان

درآمدهای استثنایی و جریان نقدی ایجاد شده در سال ۲۰۲۱ به بسیاری از فولادسازان این امکان را داد که بدهی خود را پرداخت کنند، با سرمایه‌گذاری‌های استراتژیک، به تجمیع یا بهبود پروفایل‌های تجاری خود ادامه دهند و موقعیت خود را برای رکودهای دوره‌ای آینده بهبود بخشند.

دولت چین در پایان سال ۲۰۲۰ اعلام کرد که صنعت فولاد این کشور باید تولید فولاد خام خود را در سال ۲۰۲۱ کاهش دهد (مرتبط با چهاردهمین برنامه اقتصادی پنج‌ساله ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۵). با این وجود، تولید فولادسازان چین در سه‌ ماهه دوم سال ۲۱ به بالاترین حد خود رسید و آنها حجم سنگ‌آهن را برای حفظ شتاب در نیمه دوم سال ۲۱ خریداری کردند.

دولت چین تخفیف ۱۳ درصدی مالیات بر ارزش افزوده صادراتی خود را برای محصولات تمام ‌شده فولادی در می ۲۰۲۱ لغو کرد و در جولای کاهش تولید را برای اجرای این سیاست اعمال کرد. چین باید آلودگی هوا را در شهرهای بزرگ در طول زمستان و المپیک زمستانی ۲۰۲۲ مهار کند، اما این سیاست همچنین به سیاست کربن‌زدایی بلند مدت نیز مرتبط است. بازگشت تقاضا در سایر نقاط جهان در سال ۲۰۲۱ قوی‌تر از آنچه پیش‌بینی می‌کردیم بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها