فولاد

اتحادیه بین‌المللی آهن و فولاد در گزارش اخیر خود از رشد ۴.۵ درصدی تقاضای فولاد در سال ۲۰۲۱ خبر داد و نوشت: تقاضای فولاد در سال ۲۰۲۱ بالغ‌بر ۴.۵ درصد نسبت به سال قبل از آن رشد کرد و به یک میلیارد و ۸۵۵ میلیون تن رسید. این در حالی است که در سال ۲۰۲۰ و در اولین سال درگیری دنیا با ویروس کرونا میزان تقاضا فقط ۰.۱ درصد افزایش نسبت به سال قبل از آن را تجربه کرد.

به گزارش اختصاصی «کالاخبر»؛ براساس این گزارش، در سال ۲۰۲۲ تقاضای فولاد در جهان با افزایش ۲.۲ درصدی نسبت به سال جاری روبرو خواهد بود و به یک میلیارد و ۸۶۶ میلیون تن می‌رسد. پیش‌بینی‌های تازه نشان می‌دهد در سال جدید تقاضای فولاد در تمام کشورهای دنیا به‌استثنای چین رشد خواهد کرد. دلیل رشد تقاضا در سال جدید را می‌توان افزایش فعالیت‌های تولیدی و صنعتی در دنیا دانست.

مشتریان اصلی فولاد در جهان

با وجود اینکه اغلب کشورهای صنعتی در سال بعد رشد اندکی در میزان تقاضای خود تجربه می‌کنند، کشورهای درحال‌توسعه به‌استثنای چین رشد بالاتری را تجربه خواهند کرد. در این سال بالاترین رشد تقاضای فولاد در بخش تولید تجربه می‌شود درحالی‌که بخش ساختمان رشد چندانی را شاهد نخواهد بود. صنعت خودروسازی هم در سال ۲۰۲۲ شاهد افزایش ۳ درصدی میزان تقاضا خواهد بود. این در شرایطی است که در سال ۲۰۲۰ میزان تقاضای فولاد برای صنعت خودروسازی با کاهش همراه بود و در سال ۲۰۲۱ هم رشد محسوسی در این بازار مشاهده نشد.

در اتحادیه اروپا بازار فولاد بیش از دیگر مناطق دنیا رشد خواهد کرد. در سال ۲۰۲۱ میزان تقاضا در این منطقه ۱۵.۳ درصد افزایش یافت و انتظار می‌رود در سال بعد رشد بیشتری را در بازار شاهد باشیم. صنعت خودروسازی در این کشورها در سال جاری با رشد بیش از ۱۷ درصدی روبرو خواهد بود و تأثیر زیادی روی عملکرد بازار فولاد در دنیا دارد.

چشم‌انداز سال آینده

اتحادیه بین‌المللی آهن و فولاد پیش‌بینی کرده است در سال ۲۰۲۲ بازار فولاد دنیا به‌تدریج به سمت رشد حرکت کند و قیمت فولاد هم به دنبال رشد تقاضا با افزایش ۵ درصدی نسبت به متوسط سال ۲۰۲۱ همراه باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها