سرب+روی

تحلیل های بانک سیتی نشان می دهد که بازار جهانی روی در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ با کسری عرضه ۱۰۰ هزار تنی مواجه خواهد شد و احتمال دارد که این مقدار به دو برابر تا پایان شش ماهه اول برسد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از معدن۲۴، با توجه به احتمال بسته شدن واحدهای ذوب در اروپا، این بانک عقیده دارد که این منطقه با کاهش تولید ۶۶۰ هزار تنی سالانه روبرو خواهد شد که حدود ۱۶۵ هزار تن آن مربوط به سه ماهه اول سال می باشد. همچنین با توجه به افت تولید ۳۰۰ هزار تنی سالانه در دیگر نقاط و به تناسب آن در شش ماهه اول سال، بازار جهانی فلز روی با کسری تقریبی ۲۶۰ هزار تنی مواجه خواهد شد.

گفتنی است شش ماهه دوم سال ۲۰۲۱ برای این فلز به عنوان برهه کسری تولید روی برجسته بوده و موجب شده تا قیمت های پریمیوم به بالاترین سطح تاریخی خود برسد که مهم ترین دلیل آن کاهش تولید غول های گلنکور و نیراستار بوده است.

در این راستا شرکت نیراستار اعلام کرده که از هفته اول ماه ژانویه ۲۰۲۲ عملیات تولیدی را در واحد خود به دلیل آنچه تعمیر و نگه داری تجهیزات گفته می شود، متوقف خواهد کرد که البته مرتبط با هزینه های بالای انرژی هم می باشد.

لازم به ذکر است که قیمت انرژی در ماه های اخیر به طور قابل توجهی افزایش یافته که قیمت بالای گاز طبیعی و اختلال عرضه در برابر تقاضای بالا از عوامل مهم آن بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها