آتی

در جریان معاملات هفته گذشته در بازار مشتقه بورس کالای ایران معامله گران تعداد ۶۳ هزار قرارداد آتی را به ارزش ۲۶۳۶ میلیارد و ۱۳۵ میلیون ریال منعقد کردند. در این هفته ارزش معاملات قرارداد آتی مس در اولین هفته معاملاتی به ۱۷ میلیارد ریال نزدیک شد و معامله گران در این هفته ۶۸ قرارداد آتی مس کاتد را برای تحویل بهمن ماه سال جاری منعقد کردند.

به گزارش «کالاخبر»؛ داده‌کاوی آمارهای معاملاتی در هفته گذشته حاکی از آن است که ۵۸ هزار و ۶۴۷ قرارداد آتی زعفران نگین برای تحویل در سررسید دی و بهمن ماه ۱۴۰۰ به ارزشی حدود ۲۲۹۰ میلیارد و ۹۳۴ میلیون ریال منعقد شد تا زعفران نگین همانند هفته های گذشته بیشترین حجم و ارزش قراردادهای منعقده را به ترتیب با کسب سهم ۸۷ و ۹۳ درصدی به ثبت برساند. 

معامله گران با انعقاد ۲۹۲۰ قرارداد آتی صندوق طلا برای تحویل در بهمن ماه ۱۴۰۰ و فروردین ماه ۱۴۰۱ ارزش بیش از ۲۸۹ میلیارد و ۲۹۳ میلیون ریالی را رقم زدند. با ثبت این آمار معاملاتی، صندوق طلا پس از زعفران نگین بالاترین ارزش معاملاتی را رقم زد؛ به طوری که این دارایی پایه سهم ۱۱ و ۵ درصدی از ارزش و حجم کل قراردادهای منعقده را از آن خود کرد.

ثبت انعقاد ۱۳۱۲ قرارداد آتی نقره در دو سررسید بهمن ماه ۱۴۰۰ و فروردین ماه ۱۴۰۱ ارزشی بیش از ۲۸ میلیارد و ۴۴۳ میلیون ریالی را در بازار رقم زد. بر این اساس حجم و ارزش معاملات دارایی پایه مذکور به ترتیب ۱ و ۲ درصد از حجم و ارزش کل قراردادهای منعقده هفته گذشته را به خود اختصاص داد. 

براساس آمارهای موجود، ارزش انعقاد ۱۰۵ قرارداد آتی زیره سبز سررسید آذر ماه سال جاری در حالی به رقم ۹.۶ میلیارد ریال بالغ شد.

در این هفته معامله گران ۴ قرارداد آتی پسته را نیز برای تحویل در آذر ماه امسال منعقد کردند تا ارزش معاملات این دارایی پایه نیز به ۸۸۶ میلیون ریال به ثبت برسد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها