قرارداد آتی

معامله گران ۱۰۶ هزار و ۴۰۷ قرارداد آتی را بر پایه ۴ دارایی زعفران نگین، صندوق طلا، نقره و کاتد مس به ارزش نزدیک به ۴۰۰ میلیارد تومان در هفته دوم بهمن به ثبت رساندند.

به گزارش « کالاخبر » ، در معاملات هفته گذشته (هفته دوم بهمن)، ۱۰۰ هزار و ۷۵۱ قرارداد آتی زعفران نگین در حالی برای تحویل در سه سررسید بهمن و اسفند امسال و اردیبهشت سال آینده منعقد شد که این تعداد بالاترین حجم در میان سایر قراردادها بود. به این ترتیب زعفران نگین با کسب سهم ۹۵ درصدی از حجم کل معاملات، ارزش بیش از ۳۶۹.۱ میلیارد تومان را به ثبت رساند و ۹۲ درصد از ارزش بازار را در اختیار گرفت و با این عملکرد، از دو منظر مقام اول را به دست آورد.

انعقاد ۲ هزار و ۸۵۵ قرارداد آتی صندوق طلا برای تحویل در سه سررسید بهمن ۱۴۰۰ و فروردین و خرداد ۱۴۰۱ نیز این دارایی پایه را در جایگاه دوم معاملات هفتگی قرار داد. ارزش معاملات مذکور نیز از رقم ۲۴.۹ میلیارد تومان فراتر رفت و سهم ۶ درصدی را در کل بازار کسب کرد. 

معامله گران ۲ هزار و ۷۷۱ قرارداد آتی نقره را نیز در حالی برای تحویل در بهمن و فروردین سال آینده منعقد کردند که ارزش آن به ۵.۲ میلیارد تومان نزدیک شد. در جریان این معاملات و در تنها سررسید فعال قرارداد آتی مس کاتد تحویل بهمن امسال نیز ۳۰ قرارداد به ارزش تقریبی ۷۰۰ میلیون تومان منعقد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها