طلا

طبق گزارش شرکت تجزیه و تحلیل داده «گلوبال دیتا» در نیمه اول سال ۲۰۲۱ بزرگترین معادن طلا از کاهش ۱.۱ درصدی تولید خود نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۰ خبر دادند که مهمترین دلیل آن کمبود سنگ طلای باکیفیت و همچنین کاهش فعالیت کارخانجات بود. این شرکت همچنین بر این باور بود که در نیمه دوم سال تولید طلا در معادن بزرگ بازیابی خواهد شد و سطح تولید همچنان به مانند سال قبل خواهد شد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از بورس فوری، تولید طلا از طرف دیگر در سال ۲۰۲۱ تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفت و در این راستا بسیاری از کارخانجات پالایش طلا از کار افتادند. در سویه تقاضا نیز طبق گزارش «شورای جهانی طلا» روند بسیار قدرتمندی در بین سرمایه‌گذاران برای دارایی‌های پرریسک اما کمتر نقدشونده بودند. این تغییر در جهت حرکت سرمایه‌گذاران به سمت دارایی‌های ریسکی‌تر مسیر را برای طلا هموار کرد آن هم با این وجود که این فلز نیاز به سرمایه و نقدینگی دارد.

با این حال در سال ۲۰۲۲ به دلیل تورم ادامه‌دار جهانی و همچنین احتمال افزایش چندباره نرخ بهره توسط فدرال رزرو و سایر بانک‌های مرکزی دنیا احتمالا سالی باشد که طلا دوباره مسیر ریکاروی خود را ادامه خواهد داد. تحلیل‌گران به ویژه «تی دی سکیوریتیز» همچنان نسبت به صعود طلا در نیمه اول سال ۲۰۲۲ خوشبین هستند.

«جیم وایکاف» تحلیل‌‎گر ارشد «کیتکو» در یادداشتی عنوان کرد چشم‌انداز طلا در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ صعودی خواهد بود و مهمترین محرک این صعود تورم خواهد بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها