• ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۷
  • کد خبر: 70773
مس

قیمت مس دوباره در روز پنج شنبه افزایش یافت زیرا موجودی همچنان نزولی است دلیل صعود قیمت این فلز نزدیک شدن موجودی آن به سطوح پایین تاریخی است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، موجودی مس بار دیگر به سطوح پایین تاریخی نزدیک می شود و موجودی در دسترس که به طور رسمی توسط بورس فلزات لندن (LME)، کومکس (Comex) و بورس آتی شانگهای (SHFE) نگهداری می شود ۲۰۰ هزار و ۴۰۲ تن گزارش شده و نیویورک مسئول بیش از نیمی از کل موجودی است.

مس در بورس آتی شانگهای ۴ درصد صعود کرد و پس از صعود قبلی و رسیدن به ۷۳ هزار و ۴۰ یوان که بالاترین سطح از ۲۱ اکتبر می باشد، به ۷۳ هزار و ۳۰ یوان در هر تن رسید.

مس برای تحویل در ماه مارس در بازار کومکس در نیویورک افزایش یافت و به ۴.۷۰۶۵ دلار در هر پوند معادل ۱۰ هزار و ۳۵۴ دلار در هر تن رسید که با ۲.۱ درصد رشد نسبت به روز چهارشنبه بسته شد و بالاترین سطح از اکتبر به شمار می شود.

استراتژیست های ANZ می گویند: مس انبار شده در بورس های اصلی اکنون در سطح هشدار قرار دارند که نشان دهنده تنها سه روز عرضه جهانی است.

اندی هوم ستون نویس رویترز در مطلب اخیر خود نوشت: موجودی مس بورس فلزات لندن نیز دومین موج تغییرات ناگهانی را تجربه می کند.

پاتریشیا مور اقتصاددان و متخصص بازار کامودیتی ها هفته گذشته در کنفرانس AME در ونکوور به حاضرین گفت: مس ممکن است در میان مدت به سمت ناحیه ابرچرخه حرکت کند و انتظار می رود سطح قیمت در میان مدت به بالای ۵ دلار در هر پوند برسد.

در همین حال موسسه اعتبارسنجی فیچ (Fitch Solutions) در چشم انداز خود برای سال ۲۰۲۲ اعلام کرد که محدودیت موجودی مس در سال جاری اندکی کاهش خواهد یافت زیرا کارخانه های ذوب چین پس از کاهش تولید در طول دوره بحران برق در اکتبر، دوباره تولید خود را افزایش خواهند داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها