• ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰
  • کد خبر: 70895
نفت

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال که اوایل امروز تا رقم ۹۶ دلار و ۱۶ سنت (بالاترین رقم از اکتبر ۲۰۱۴) بالا رفته بود، با یک دلار و ۴۳ سنت معادل ۱.۵۱ درصد افزایش به ۹۵ دلار و ۸۷ سنت رسید.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، به دنبال نگرانی از احتمال بروز جنگ در اوکراین که می تواند سبب وضع تحریم هایی از سوی آمریکا و اروپا علیه روسیه و اختلال در صادرات انرژی این کشور شود، قیمت نفت روز دوشنبه افزایش داشت و به بالاترین رقم در طی بیش از ۷ سال گذشته رسید.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال که اوایل امروز تا رقم ۹۶ دلار و ۱۶ سنت (بالاترین رقم از اکتبر ۲۰۱۴) بالا رفته بود، با یک دلار و ۴۳ سنت معادل ۱.۵۱ درصد افزایش به ۹۵ دلار و ۸۷ سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم برای تحویل در ماه مارس با یک دلار و ۵۸ سنت معادل ۱.۷۰ درصد افزایش به ۹۴ دلار و ۶۸ سنت رسید. اوایل امروز نفت خام آمریکا به بالاترین رقم از سپتامبر ۲۰۱۴ یعنی ۹۴ دلار و ۳۸ سنت رسیده بود.

ادعاهای تحریک آمیز مقام های آمریکایی در مورد حمله قریب الوقوع روسیه به اوکراین سبب آشفتگی در بازارهای مالی جهان شده است. آمریکا روز یکشنبه اعلام کرد، روسیه ممکن است هر لحظه به اوکراین حمله کند.

ادوارد مویا تحلیلگر موسسه اوآندا در یادداشتی نوشت: «اگر... حرکت نیروها اتفاق بیافتد قیمت نفت به راحتی به بالای ۱۰۰ دلار خواهد رسید... قیمت ها در بازار نفت به شدت پر نوسان شده و حساسیت بالایی نسبت به هرگونه تحولی در مورد وضعیت اوکراین دارد.»

تنش ها در شرق اروپا در حالی است که سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش موسوم به گروه اوپک پلاس به رغم تعهدات قبلی قادر به افزایش ماهانه ۴۰۰ هزار بشکه ای تولید روزانه نفت خود نیست.

آژانس بین المللی انرژی گفته شکاف میان تولید اوپک پلاس و هدف گذاری آن در ماه ژانویه به ۹۰۰ هزار بشکه در روز رسیده در حالی که به گفته بانک جی پی مورگان این شکاف تنها برای اوپک ۱.۲ میلیون بشکه بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها