کامودیتی

دولت چین قصد دارد در تلاش برای ارتقای رشد صنعتی پایدار جهت ایجاد ثبات در بازار کامودیتی ها و تسریع پروژه های زیرساختی جدید، اقداماتی را انجام  دهد که همین راستا سیاست های پولی و مالی و اقدامات زیست محیطی برای حمایت بیشتر از صنایع دومین اقتصاد بزرگ دنیا در دستور کار است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از فولاد ایران، مقامات چینی عرضه و تثبیت قیمت محصولات اولیه و مواد خام کلیدی، از جمله سنگ آهن و کود را تضمین خواهند کرد. آنها همچنین متعهد شدند که نظارت بر معاملات آتی و بازار کامودیتی ها را تقویت کنند و نظارت بیشتری بر قیمت ها  داشته باشند.

چین اخیرا با مجموعه ای از اقدامات به دنبال کاهش رشد سریع قیمت سنگ آهن بوده تا نظم بازار را حفظ کند و از صنایع پایین دستی حمایت کند.

در این راستا دولت چین قصد دارد شرکت‌ها را تشویق کند در پروژه‌های خاص سنگ آهن و مس در داخل کشور سرمایه‌گذاری کنند و استفاده از ضایعات آهن را در تولید افزایش دهند.

همچنین توسعه پروژه های انرژی خورشیدی و بادی نیز در دستور کار است همچنین بانک های دولتی را تحت فشار قرار می دهد تا وام بیشتری به تولیدکنندگان بدهند و از پروژه های بزرگ برای کاهش انتشار کربن حمایت کنند.

همچنین دولت چین اظهار داشته ساخت پروژه های زیربنایی جدید را تسریع خواهد کرد و حمایت مالی از شرکت های بازرگانی سنتی و شرکت های تجارت الکترونیک بین المللی را نیز افزایش خواهد داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها