• ۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۷
  • کد خبر: 54730
سنگ آهن

محدودیت های بیشتر دولت چین برای کنترل بازار سنگ آهن و اعلام خبر آمادگی شرکت بی اچ پی برای تولید در معدن South Flank بازار سنگ آهن را مجددا نزولی کرده است. در تانگشان نیز برنامه های جدید کاهش تولید فولاد شنیده شده و از هفته گذشته از کارخانه ها خواسته شده چند روز  از ۱۲ شب تا ۱۰ صبح تولید نداشته باشند و این در حالی است که هفته قبل هم به کارخانه ها دستور داده شده بود اجازه اعلام افزایش قیمت ندارند تا بازار کنترل شود.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از فولاد ایران، دولت چین اعلام کرده اجازه رشد غیر منطقی قیمت سنگ آهن و انتقال این افزایش قیمت به مصرف کننده را نمی دهد و از تولید کننده های زغال سنگ و سنگ آهن نیز خواسته شده تولید را بالا ببرند. ظاهرا دولت به دنبال کنترل بیشتر بازار و بازرسی جدی تر بازارهای آتی و نقدی و مقابله با معاملات تحریک کننده بازار یا واسطه گری ها و دلالی هاست تا شرایط را کنترل کند. همچنین به تولید کننده های زغال سنگ دستور داده شده تولید را برای رفع نیاز تابستان بالا ببرند چرا که در آوریل تولید زغال سنگ چین به کمترین حد از جولای ۲۰۲۰ تاکنون رسید.

چند روز آتی برنامه تولید پروژه  Flank South شرکت بی اچ پی در غرب استرالیا اعلام می شود که ظاهرا ۸۰ میلیون تن در سال ظرفیت دارد. این معدن جایگزینی برای معدن یاندی است که با ظرفیت ۸۰ میلیون تن در سال به پایان عمر خود نزدیک می شود. این معدن جدید که بیش از ۹۰۰۰ فرصت شغلی مستقیم و غیر مستقیم در طول ساخت ایجاد کرده، بیش از ۶۰۰ شغل در بخش عملیاتی و فرصت های زیادی برای عرضه غرب استرالیا فراهم می سازد و برای ۲۵ سال قادر به تولید خواهد بود.

این معدن فنی ترین و پیشرفته ترین معدن سنگ آهن با کیفیت بالا در غرب استرالیا خواهد بود و در کنار سایر معادن موجود منطقه بزرگترین قطب سنگ آهن دنیا را با ظرفیت ۱۴۵ میلیون تن در سال ایجاد خواهد کرد. در واقع این معدن بزرگترین پروژه معدنی استرالیا در ۵۰ سال اخیر بوده و میانگین خلوص سنگ آهن تولید غرب استرالیا را از ۶۱ به ۶۲ درصد و خلوص کلوخه آن را از ۲۵ به ۳۰ تا ۳۳ درصد افزایش می دهد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها