• ۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۴
  • کد خبر: 71210
نفت

مدیر عامل شرکت ویتول عقیده دارد تقاضا برای نفت در نیمه دوم سال جاری میلادی افزایش‌یافته و مرز ۱۰۰ میلیون بشکه را رد می‌کند، بنابراین قیمت نفت برای دوره‌ای طولانی بالاتر از ۱۰۰ دلار در هر بشکه خواهد بود.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از خبرگزاری تسنیم، راسل هاردی، مدیر عامل گروه ویتول پیش‌بینی می‌کند قیمت نفت برای دوره‌ای طولانی در سال جاری میلادی یعنی بیش‌از ۶ ‌تا ۹ ماه آینده بالاتر از ۱۰۰ دلار در هر بشکه باشد و تقاضا برای نفت به بالاترین رقم برسد.

مدیرعامل بزرگ‌ترین تاجر مستقل نفت دنیا عقیده دارد محدودیت عرضه در بازار بیشتر شده و مصرف روزانه نفت تا پایان سال جاری میلادی به بالاتر از سطح قبل‌از بحران کرونا می‌رسد. قیمت نفت همین حالا هم فاصله چندانی تا ۱۰۰ دلار در هر بشکه ندارد.

هاردی گفت اگر مسافرت‌ها به سطح طبیعی بازگردند، تقاضا در نیمه دوم سال جاری میلادی افزایش‌یافته و مرز ۱۰۰ میلیون بشکه را رد می‌کند.

عرضه انرژی نتوانسته همگام با بهبود اقتصادها از بحران کرونا افزایش یابد. چندین عضو ائتلاف اوپک پلاس به‌خاطر عدم سرمایه‌گذاری و اختلال‌های به‌وجودآمده نمی‌توانند تولید نفت خود را افزایش دهند. بسیاری از شرکت‌ها از شرکت‌های حفاری شیل آمریکا گرفته تا شرکت‌های بزرگ نفتی دنیا بر پرداخت سود سهام‌داران خود تمرکز کرده‌اند تا افزایش تولید.

پیامد این شرایط بالا رفتن قیمت نفت است که باعث افزایش تورم در دنیا شده‌است. این نگرانی وجود دارد که روند بهبود اقتصاد دنیا از مسیر خود خارج شده‌ و میلیون‌ها نفر را برای تامین هزینه‌های زندگی دچار مشکل کند.

هاردی عقیده دارد تقاضای روزانه برای نفت تا پایان سال جاری میلادی به ۱ تا ۲ میلیون بشکه در روز بالاتر از سطح ۲۰۱۹ می‌رسد. بنابراین به نفت خام بیشتری نیاز است تا کل سیستم دچار کمبود نشود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها