• ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۲
  • کد خبر: 70989
نفت

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال که دیروز ۳.۳ درصد افت کرده بود، امروز هم با ۲۱ سنت معادل ۰.۲۳ درصد کاهش به ۹۳ دلار و ۷ سنت رسید.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، پس از آنکه روسیه اعلام کرد به دنبال اتمام رزمایش نظامی بخشی از واحدهای نظامی مستقر در نزدیکی مرز اوکراین را به پادگان هایشان باز می گرداند و این اقدام به مثابه کاهش تنش بین روسیه و غرب بر سر موضوع اوکراین تعبیر شد قیمت نفت پس از افت بیش از ۳ درصدی در روز سه شنبه، امروز هم افت داشت.

پس از آنکه حدود ۱۳۰ هزار نیروی روس در روزهای اخیر در نزدیکی مرز اوکراین مستقر شده بودند، هنوز مشخص نیست چه تعداد از نیروها به پایگاه های خود بازگشته اند. با این حال گزارش رسانه های روسی از آغاز بازگشت نیروهای روسی سبب شد تا روند ریزش قیمت در بازار نفت آغاز شود.

باب یاوگر مدیر بخش انرژی موسسه میزوهو در این باره گفت: «وضعیت لحظه به لحظه در حال تغییر است اما امروز قطعا اوضاع آرام تر است... دقیقه به دقیقه و روز به روز باید وضعیت بازار را رصد کرد.»

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال که دیروز ۳.۳ درصد افت کرده بود، امروز هم با ۲۱ سنت معادل ۰.۲۳ درصد کاهش به ۹۳ دلار و ۷ سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا برای تحویل در ماه مارس هم امروز با ۷ سنت معادل ۰.۰۸ درصد کاهش به ۹۲ دلار رسید. نفت خام آمریکا دیروز شاهد افت ۳.۶ درصدی بود.

روز دوشنبه قیمت هر دو شاخص نفتی به بالاترین رقم از سپتامبر ۲۰۱۴ رسید به نحوی که نفت برنت رقم ۹۶ دلار و ۷۸ سنت و نفت خام آمریکا رقم ۹۵ دلار و ۸۲ سنت را تجربه کردند. به دنبال ترمیم تقاضای جهانی قیمت نفت برنت در سال ۲۰۲۱ شاهد جهش ۵۰ درصدی بود در حالی که نفت وست تگزاس اینترمدییت نیز در این سال حدود ۶۰ درصد افزایش را تجربه کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها