• ۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹
  • کد خبر: 71358
آلومینیوم

بهای جهانی آلومینیوم در معاملات روز گذشته با کنار زدن رکورد تاریخی قبلی و ۱۴ ساله خود سرانجام به انتظارات پایان داد و با قیمت ۳۴۲۰ دلاری رکورد جدیدی را در تاریخ برای خود به ثبت رساند.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از معدن۲۴، این شتاب قیمتی مرتبط با کاهش شدید موجودی انبارها و بالاگرفتن نگرانی ها در رابطه با عرضه بوده است.

بالا گرفتن تنش میان روسیه و اوکراین و احتمال تحریم یکی از بزرگترین تامین کنندگان آلومینیوم جهان توسط اروپا قوت گرفته تا موجودی بورس فلزات لندن به طرز چشمگیری کاهش یابد و به نصف میزان مارس ۲۰۲۱ برسد.

همزمان با این موضوع، در چین بزرگترین تولیدکننده و مصرف کننده آلومینیوم جهان، شیوع کرونا و محدودیت های تولیدی صنایع آلاینده هوا همراستا با بازی های المپیک زمستانی قوت گرفته و تولید را متوقف کرده است.

بازار آلومینیوم دنیا دارای محدودیت عرضه در سال ۲۰۲۲ بوده و بدلیل رشد قیمت گاز طبیعی بخش زیادی از شرکت های تولید شمش آلومینیم اروپا تعطیل یا اقدام به کاهش تولید کرده اند.

تشدید بحران روسیه و اوکراین عامل رشد ۱۰۰ دلاری نرخ پریمیوم آلومینیوم درکشورهای اروپا نسبت به ابتدای ۲۰۲۲ شده که محرک قیمت شمش آلومینیوم لندن است و سیگنال مثبتی به شرکت های آلومینیومی می دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها